آفتاب

تشکیل کمیته اندازه‌گیری تشعشعات در وزارت ارتباطات/ بررسی شکایات مردمی از آنتن‌های اپراتورها

تشکیل کمیته اندازه‌گیری تشعشعات در وزارت ارتباطات/ بررسی شکایات مردمی از آنتن‌های اپراتورها

مهر نوشت:

یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل کمیته‌ای با هدف بررسی و اندازه‌گیری تشعشعات طیف فرکانسی کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و محیط زیست خبر داد.

گرشاسب جمشیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این کمیته مشترک با هدف بررسی و اندازه‌گیری تشعشعات مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده است اظهار داشت: در این کمیته معاونان و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت درمان و آموزش پژشکی، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست حضور دارند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اندازه‌گیری تمامی توان‌های فرکانسی کشور و مقایسه آن با استانداردهای جهانی از جمله وظایفی است که برای این کمیته با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

وی افزود: شاخص‌های ارائه خدمات بر روی طیف فرکانسی کشور باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و پس از بررسی در این کمیته، توسط وزارت بهداشت کنترل خواهد شد.

جمشیدی‌نژاد بر لزوم اعتمادسازی در میان مردم و نیز افزایش اطلاع‌‌رسانی و آگاهی سطح جامعه به عنوان اهداف این کمیته مشترک تاکید کرد و ادامه داد: با وجود بررسی تمامی توان‌های فرکانسی کشور و ارائه نتایج آن، مردم نسبت به تشعشعات آگاهی بیشتری خواهند یافت و نسبت به یک مقوله خاص مانند فرکانس آنتن‌های GSM حساسیت نخواهند داشت.

 

به گزارش مهر، در آخرین آمارهای اعلام شده از میزان شکایات و نگرانی مردم از تشعشعات فرکانسی، ۳۲ مورد شکایت از نصب سازه آنتن‌های موبایل و وایمکس و نگرانی از بابت تشعشعات این آنتن‌ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده که از این تعداد شکایت دریافت شده، ۸۴ درصد مربوط به تشعشعات و ۱۶ درصد مربوط به سازه آنتن‌های BTS و وایمکس بوده است.

از حیث نگرانی مردم از تشعشعات آنتن‌های موبایل، ۴۱ درصد شکایت‌ها از آنتن‌های اپراتور ایرانسل، ۲۵ درصد از اپراتور همراه اول، ۲۵ درصد از اپراتور رایتل، ۶ درصد از تالیا و ۳ درصد از اپراتور مبین‌نت گزارش شده است که براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حتی یک مورد از این شکایات نیز مثبت نبوده و آزمایشات و بررسی‌ها از تایید استاندارد بودن و بی‌خطر بودن این تجهیزات و میزان تشعشعات ساطع شده از این آنتن‌ها حکایت داشته است.

 

56503

کد N46756

وبگردی