آفتاب

تابش: نگاه ما به دانشگاه‌ها که موتور محرکه توسعه هستند گسترده‌تر باشد

تابش: نگاه ما به دانشگاه‌ها که موتور محرکه توسعه هستند گسترده‌تر باشد

نماینده اردکان و عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور وارد مرحله‌ای شده که رقابت و کیفیت در استمرار حرکت آنها تعیین کننده است اظهار کرد: لازم است دانشگاه‌ها با لحاظ کردن این دو امر و ساماندهی فعالیت‌ها منطبق با استانداردها و ضوابط علمی رایج در دنیا، فعالیت خویش را تداوم بخشند و در تولید علم نقش آفرین باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا تابش در دیدار مسئولان دانشگاه اردکان، با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاه و دانشجو در مهندسی کلان کشور گفت: مسئولان دانشگاه ها باید ارتقاء مستمر کیفیت در امور آموزشی و پژوهشی و فراهم آوردن فضای مناسب و امکانات مطلوب را توام با افزایش سطح رفاه قشر فرهیخته اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان مدنظر داشته باشند.

عضو هیات امنای دانشگاه یزد اضافه کرد: در سند چشم انداز پیش بینی شده ایران جایگاه اول علمی در منطقه آسیای جنوب غربی را کسب کند که این امر مستلزم آن است که ما به تولید علم و اهتمام به امور پژوهشی و تحقیق توجه بیشتری داشته باشیم و نگاه ما به دانشگاه‌ها که موتور محرکه توسعه هستند گسترده‌تر باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به برخی احکام و ردیف های پیش بینی شده در لایحه بودجه 1393 عنوان داشت: اعتبار منظور شده در لایحه بودجه برای وزارت علوم از رشد 4/16 درصدی برخوردار است که این میزان رشد برای موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی 4/17 درصد می باشد.

تابش با بیان اینکه مجموع اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به ترتیب دارای رشد 21و34 درصدی است تصریح کرد: از آن طرف کاهش 3/9 درصدی اعتبار تحقیقات کاربردی علمی و فناوری تقاضا محور را داریم که این می‌تواند حرکت تولید علم و بسط و گسترش فعالیت های کاربردی تقاضا محور را کند نماید که باید در کمیسیون تلفیق جبران شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص کاهش 27 درصدی اعتبارات وام شهریه دانشجویان گفت: با توجه به افزایش تعداد مراکز آموزش عالی و سخت ترشدن شرایط معیشتی جامعه خصوصا دانشجویان، این کاهش بودجه نگران کننده است که تلاش می کنیم در کمیسیون تلفیق بهبود یابد .

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی فضاهای خوابگاهی در آینده نزدیک و اخذ رشته های تحصیلی جدید بخصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت :در اردکان 6 واحد آموزش عالی در حال فعالیت است که بالغ بر 8000 دانشجو در 21 رشته کاردانی،87 رشته کارشناسی،18 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترا با 112 عضو هیات علمی دارد.

وی اخذ رشته های جدید براساس قابلیت های منطقه و نیازهای شهرستان ،جذب دانشجویان بومی ،افزایش اعضای هیات علمی و تجهیز آزمایشگاه ها و تامین وسایل کمک آموزشی و غیره را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه بیشتر روسای مراکز آموزش عالی شهرستان به این امور شد.

نماینده مردم اردکان همچنین طی فراخوانی از همه اردکانی‌های مقیم در جای جای کشور که دل در گروی اعتلا و شکوفایی علمی اردکان دارند و از تحصیلات آکادمیک برخوردارند و می توانند به عضویت هیات علمی دانشگاه‌ها درآیند خواست تا برای کمک به سطح کیفی مراکز آموزش عالی اردکان و پیشرفت علمی شهرستان کمر همت ببندند.

همچنین در این دیدار حسین غفوری چرخابی، سرپرست دانشگاه اردکان ضمن تقدیر از حمایت های تاثیرگذار نماینده مردم اردکان در راه اندازی دانشگاه اردکان و جذب اعتبارات، گزارشی از وضعیت این دانشگاه و طرح توسعه آن ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N46554

وبگردی