آفتاب

ایدز و آلودگی هوا محور جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر بهداشت

ایدز و آلودگی هوا محور جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر بهداشت

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایدز و آلودگی هوا از مشکلات جدی کشور هستند، گفت: وزیر بهداشت و درمان در جلسه غیر علنی امروز مجلس توضیحاتی را درمورد میزان ابتلا به ایدز و آلودگی هوا در ایران به نمایندگان ارایه کرد.

حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: بیماری ایدز از مشکلات جدی کشور است و آمار مبتلایان به این بیماری نسبت به کشورهای منطقه بسیار بالا است.

وی با یادآوری این که آلودگی هوا نیز از مشکلات جدی شهرهای بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: این معضل به طور غیر مستقیم در مرگ و میر هموطنان تاثیر دارد که در جلسه غیر علنی امروز مجلس در این زمینه مطالبی مطرح شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گزارشی از عملکرد این وزارتخانه به نمایندگان مجلس ارایه کرد.

همچنین علی کائیدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت در این جلسه تاکید کرد که زیر ساخت های کشور را باید در موضوع بهداشت و درمان درست کنیم تا در این راستا بتوانیم تولید منابع داشته باشیم.

وی یادآور شد: ایران از نظر شاخص های بهداشتی نسبت به کشورهای منطقه همچون بحرین، امارات متحده عربی، عربستان، اردن، مصر، قزاقستان و ترکیه عقب تر است که باید آن را جبران کنیم.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر بهداشت و درمان در این جلسه اعلام کرد که ایران از نظر سطح بهداشت و درمان نسبت به برخی کشورها عقب تر است که باید این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

کائیدی خاطرنشان کرد: براساس آمار وزیر بهداشت میزان ابتلا به بیماری ایدز در ایران نسبت به عربستان سعودی ، امارات متحده عربی، قطر، اردن بیشتر است.

نمایندگان مجلس امروز برای بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای غیرعلنی شرکت کردند. این جلسه غیرعلنی یک ساعت طول کشید.

سیام**9121**1336
کد N46420

وبگردی