آفتاب

مبارزه با آلودگی هوا اولویت اول در تصویب بودجه۹۳ تهران

مبارزه با آلودگی هوا اولویت اول در تصویب بودجه۹۳ تهران

کاهش آلودگی هوای تهران با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توجه به موضوعات فرهنگی‌- اجتماعی ۲ اولویت شورا در اختصاص بودجه سال۹۳ خواهد بود.

دیدگاه > ایران- کاهش آلودگی هوای تهران با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و توجه به موضوعات فرهنگی‌- اجتماعی ۲ اولویت شورا در اختصاص بودجه سال۹۳ خواهد بود.

 این نکته را رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اعلام کرد. علیرضا دبیر در گفت‌وگو با شهرنوشت یکی از مباحث جدی در زمینه مباحث اجتماعی و فرهنگی را ارائه شاخص عنوان کرد. وی افزود: در همین راستا قرار است همه حوزه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی شهرداری شاخص‌های فعالیت‌های خود را ارائه دهند تا شورای شهر بتواند در این بخش فعالیت‌ها را رصد کند و براساس این رصد بودجه تعیین شود. اینگونه که دبیر گفت، برای اعضای شورا مباحث کیفیت زندگی، عدالت اجتماعی، فرهنگ ترافیک و موضوعات دیگر بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این موارد 6ماموریت شهرداری تهران نیز پیگیری می‌شود و از سوی دیگر نامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی سطح شهر ارسال کردیم و از آنها خواستیم تا برنامه 5ساله‌شان را برای شورا ارسال کنند. این عضو شورای‌شهر تهران همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت‌ اختصاص بودجه اعلام و اظهارکرد: تا برنامه 5ساله دوم تصویب نشود نمی‌توان سیاست‌های بودجه93 را ابلاغ کرد. دبیر با اشاره به اینکه بودجه93 به‌صورت عملیاتی است، افزود: از آنجایی که این بودجه به‌صورت کمی درنظر گرفته شده، براساس مقدار نیاز میزان بودجه هر بخش مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال، در بخش مترو براساس اینکه چند کیلومتر و چند خط قرار است ساخته شود، بودجه اختصاص داده می‌شود.

کد N46378

وبگردی