آفتاب

به دولت عراق کمک کنید مجازات می‌شوید

به دولت عراق کمک کنید مجازات می‌شوید

شبه نظامیان فلوجه که خود را انقلابیون «شورای نظامی فلوجه» نام نهاده اند در بیانیه ای اعلام کرده اند، هر کسی که به نیروهای دولتی عراق کمک کند مجازات خواهد شد.

 

 

 

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که نوری مالکی، نخست وزیر عراق از ساکنان و عشیره های فلوجه خواست تا به منظور جلوگیری از یک جنگ تمام عیار، در بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به القاعده از شهر کمک کنند.

یکی از اعضای شورای نظامی فلوجه گفت: «انقلابیون عشیره های ما در فلوجه هریک از افراد عشیره ها را که از نیروهای دولتی پشتیبانی کنند مجازات خواهند کرد.»

نوری مالکی که موافقت برخی از قبایل و عشیره های استان انبار را در نبرد علیه شورشیان جلب کرده است شبه نظامیان را «گروه های تروریستی» خوانده و می گوید ارتش تا ریشه کن کردن کامل آنان عقب نشینی نخواهد کرد.

شبه نظامیان وابسته به شبکه القاعده موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» هفته گذشته شهر فلوجه و برخی مناطق رمادی را به تصرف خود درآوردند.

در حال حاضر ارتش عراق در تلاش است تا دو شهر رمادی و فلوجه در استان انبار را از کنترل شبه نظامیان وابسته به القاعده درآورد.

موج جدید خشونت ها در عراق که از هفته گذشته در استان انبار شروع شده، شدید ترین خشونت ها طی چند سال گذشته به شمار می رود که در جریان آن دست کم ۲۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

یورونیوز

52261

کد N46218

وبگردی