آفتاب

وزیر کشور:نشست بعدی استانداران اسفندماه برگزار می‌شود

وزیر کشور:نشست بعدی استانداران اسفندماه برگزار می‌شود

رحمانی فضلی با بیان این‌که در نشست دو روزه استانداران سراسر کشور تلاش شده مباحث کلان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیان شود، گفت: نشست بعدی استانداران نیز اسفندماه خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در حاشیه نخستین همایش گردهمایی استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: نخستین نشست استانداران سراسر کشور با حضور رییس جمهوری و برخی از وزیران برگزار شد که مباحث کلان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در آن مطرح شد.

وی ادامه داد: در این گردهمایی رییس جمهوری از استانداران خواست که هماهنگی لازم با دولت را در اجرای سیاست ها داشته باشند و نکاتی را در این رابطه به استانداران ارائه داد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور «محمدباقر نوبخت» و «علی طیب نیا» برگزار شد وضعیت عملکرد بودجه 92 و 93 و بحث تورم و نقدینگی مورد بررسی قرار گرفت که البته دیدگاه های استانداران نیز امروز و فردا ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که با حضور وزرا وضعیت فعلی و برنامه های آنان به استانداران داده شود و البته کمک هایی را که استان ها می خواهند، بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: استانداران در این دو روز مسائل مختلف را با وزیران دعوت شده مطرح می کنند و امیدواریم این تبادل نظر بتواند ما را در یک مسیر منطقی تر برای حل مشکلات مردم قرار دهد.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری همایش بعدی استانداران در اسفندماه گفت: سعی ما این است همایش بعدی دستور، موضوع و برنامه مشخص داشته باشد تا بتوانیم در هر جلسه تصمیمات خاص آن موضوع را اتخاذ کنیم.

رحمانی فضلی استانداران را سرداران جبهه تدبیر، اعتدال و امید در استان ها دانست و گفت: باید تمام سیاست های عمومی دولت را در استان ها، استانداران پیگیری کنند و سطح اول تماس با مردم همین استانداران هستند.

وی ادامه داد: استانداران در پیشبرد سیاست ها نقش مهم و قابل توجهی را دارند.

وزیر کشور درباره پرسشی مبنی بر افزایش اختیارات استانداران نیز گفت: بحثی در این باره نشده است و بحث اصلی استان ها و استانداران را در قالب لوایح به دولت خواهیم برد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در برنامه ششم که با رویکرد توازن و تعادل منطقه ای خواهد بود استانداران حضور فعالی خواهند داشت و نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نگاه دولت به این موضوع است که به مناطق استان ها توجه بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت ها و توانمندی های استان ها بهره گرفته شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر بحرانی شدن بودجه ها هم گفت: فعلا روال بودجه ریزی در کشور طبق روال گذشته است، منتها این موضوع با اختیارات بیشتر در ردیف متمرکز دیده شده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله با توجه به مسیر اجرای بودجه 93 ما می توانیم با همکاری و هماهنگی که با سازمان مدیریت خواهیم داشت سهم بیشتری را برای استان ها بگیریم.

وی اضافه کرد: البته همه بودجه هایی که در کشور هزینه می شود در نهایت در سطح استان ها هزینه می شود. اما نحوه اجرای بودجه ها مهم است که باید با نظارت مدیران استانی که حاضر در محل هستند اتفاق بیفتد.

رحمانی فضلی درباره استاندار خراسان رضوی گفت: هنوز گزینه ای تعیین نشده است.

انتهای پیام

کد N46174

وبگردی