آفتاب
با همراهی ابراهیم حقیقی،

دیدار شهاب مرادی از نمایشگاه «جنبش سقاخانه»

دیدار شهاب مرادی از نمایشگاه «جنبش سقاخانه»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار از موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه «مروری بر جنبش سقاخانه» بر توجه به ارزش‌های دینی و ملی برای خلق آثار معاصر تأکید کرد و گفت: در نگارگری شاید یکی از علل مهم شکوفایی این هنر، به عرصه آمدن فقه جعفری در عرصه حکومت در دوره صفویه و خلق آثار ماندگار در این حوزه بوده است.

به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این دیدار که همراه با استاد ابراهیم حقیقی چهره پیشکسوت هنرهای تجسمی انجام شد، با اشاره به جنبه‌های آموزشی و پژوهشی این نمایشگاه، نگاه تحلیلی و تطبیقی به هنر معاصر را ضرورت ارتقای آن دانست.

وی معماری موزه هنرهای معاصر تهران را در زمره بناهای شکوهمند و تحت تأثیر باغ ایرانی و نگاه ایرانی با تلفیقی از رویکرد سنتی و مدرن توصیف کرد و افزود: انصافاً این موزه از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی تهران است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: همکاری و تعامل بین موزه هنرهای معاصر تهران و موزه هنرهای دینی امام علی (ع) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تجربه‌ای موفق در تحقق اهداف فرهنگی هنری تهران است.

وی ضمن با اهمیت توصیف کردن تعامل موزه‌ها، از جمله امانت‌سپاری بخشی از آثار موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در برگزاری نمایشگاه «مروری بر جنبش سقاخانه»، این تعامل را فرصتی برای بهره‌مندی اهالی هنر و پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان هنرهای تجسمی قلمداد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه «مروری بر جنبش سقاخانه» با تجلیل از برخی آثار، بر ضرورت تقویت نگاه هویتی جامعه هنرمندان شیعه ودوستدار اهل بیت (ع) و بهره‌مندی از زبان هنر در بیان مفاهیم هویتی و آموزه‌های دینی به عنوان راهبردی هنری تأکید کرد.

در این دیدار، استاد ابراهیم حقیقی، چهره نام آشنای هنرهای تجسمی، حضور حجت الاسلام شهاب مرادی در سکانداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را فرصتی مغتنم برای نسل جوان دانست و از وی به عنوان چهره‌ای یاد کرد که هم توجه به جامعه جوان و مسائل آنان دارد و هم تجلیل و تکریم و حرمت‌شناسی مفاخر و بزرگان فرهنگ و هنر از دغدغه‌های اوست.

در پایان این دیدار یک جلد قرآن نفیس خطی به خط نسخ استاد علیرضا بهدانی، خوشنویس معاصر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از سوی موزه هنرهای معاصر تهران به موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، اهدا شد.

انتهای پیام

کد N46129

وبگردی