آفتاب
کاتب در نشست خبری: /۲/

ششم یا هفتم بهمن بودجه به صحن علنی می‌رود

ششم یا هفتم بهمن بودجه به صحن علنی می‌رود

خواسته دیگر اتاق بازرگانی از دولت بحث استفاده درست از منابع صندوق توسعه ملی است که اکنون ۵۲ میلیارد دلا دراین صندوق وجود دارد و امیدواریم شاهد این باشیم که مصرف آن با نظم لازم صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود ششم یا هفتم بهمن ماه لایحه بود جه ۹۳ به صحن علنی مجلس تقدیم شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضاکاتب در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: سازمان محاسبات، مرکز پژوهشهای مجلس و اتاق بازرگانی با حضور در کمیسیون تلفیق نگاه خود را در حصوص بودجه ۹۳ عنوان کردندکه برای نخستین بار اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی دغذغه‌های خود را در خصوص بودجه ۹۳ عنوان کرد.
وی افزود: اتاق بازرگانی مهم‌ترین عامل در بود‌جه نویسی را ثبات بازار اعلام کرد و دیدگاه خود در خصوص بود جه ۹۳ را مثبت ارزیابی کرد.
کاتب ادامه داد: اتاق بازرگانی از دولت تقاضا داشت که مطالبات پیمانکاران را پردا خت کنند که دولت هم به شدت به دنبال تحقق این مسئله می‌باشد.
سخنگوی‌کمیسیون تلفیق میزان بدهی دولت به پیمانکاران ده هزار میلیارد ‌تومان ارزیابی کرد و اذعان داشت: درآمد دولت از بخش تملک زدایی در سال ۹۳ حدود یازده میلیارد تومان است که با وجود این باید همه این در آمد‌ها را به پیما نکاران دهد، اما دولت در نظر دارد، با تسهیلاتی که از صندوق قرض الحسنه؛ بانکهای بین المللی وبا درآمدی که از فروش اوراق مشارکت اخذ می‌کند می‌خواهد مطالبات پیمانکاران را نسویه کند که این اتقاق موجب تحرک در پروژه‌های عمرانی دولت می‌شود.
وی ادامه داد: خواسته دیگر اتاق بازرگانی از دولت بحث استفاده درست از منابع صندوق توسعه ملی است که اکنون ۵۲ میلیارد دلا دراین صندوق وجود دارد و امیدواریم شاهد این باشیم که مصرف آن با نظم لازم صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح چگونگی تحقق یافتن بودجه ۹۳ ابراز کرد: نخستین بخش درآمدی بخش مالیات است‌که در بودجه ۹۳ به میزان ۱۸ در‌صد افزایش یافته است و این افزایش یکی از بحثهای مخالفان در جلسه روز گذشته بودو مخالفان اعتقاد داشتند که این مقدار تحقق پیدا نمی‌کند، اما دولت دنبال این است که با راه اندازی طرح نظام جامع اطلاعات مالیاتی موجب کاهش فرار مالیاتی افراد و شرکت‌ها شود که با این کار این افزایش ۱۸ درصدی در آمد مالیاتی محقق می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع با این کار دولت و راه اندازی سامانه طرح نظام جامع اطلاعات مالیاتی میزان مالیات افراد و شرکت‌ها افزایش نخواهد داشت.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه کسب درآمد مالیاتی دولت ابراز کرد: کمسیون بودجه در سال گذشته تعلق یافتن مالیات به نقل و انتقال سهام را ارا ئه کرد که با این کار پیش‌بینی می‌شد ۳۲۷ میلیارد تومان برای دولت درآمد زایی شود، اما این مقدار به ۳۹۳ میلیارد تومان رسید که از پیش بینی‌ها نیز بیشتر شد.
کاتب ادامه داد: در بودجه ۹۳ نیز دولت ۴۹۱ میلیارد تومان در خصوص درآمد حاصل از تعلق مالیات به نقل وانتقال سهام در نظر گرفته بود که کمیسیون آن را به ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش داد.
وی با بیان اینکه ۹ درصد از درآمدهای مالیاتی از مالیات مستقیم به دست می‌آیند، ابراز کرد: علاوه بر مالیات‌های مستقیم ۳۰ درصد از درآمدهای مالیاتی از طریق مالیات غیر مستقیم ا خذ می‌شود.
کاتب خاطرنشان کرد: کمیسیون بودجه روز گذشته با پیشنهاد افزایش مالیات مشاغل موافقت نکرد و امروز نیز در کمیسیون تلفیق به بحث در حضوص میزان تعلق مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازیم.
کاتب در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص زمان ارائه بودجه به صحن علنی مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود ششم یا هفتم بهمن ماه لایحه بود جه ۹۳ به صحن علنی مجلس تقدیم شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص تقدیم لایحه یارانه‌ها به مجلس از سوی دولت ابراز کرد‌: ‌بحث هدفمند کردن یارانه‌ها در قالب یک تبصره که منابع در آمدی را مشخص می‌کند به مجلس ارائه می‌شود و بخش دوم آن در قالب ۴ بند خواهد بود که مربوط به بخش هزینه‌ای هدفمندی یارانه‌ها مثل سرانه افراد خواهد بود که میزان سرانه افراد در سال آینده نیز به همین مقدار فعلی می‌باشد.

کد N46114

وبگردی