آفتاب
تذکرات شفاهی نمایندگان

حل مشکل بیکاری جوانان دانشگاهی و انتقاد از مدیریت بحران در بارندگی های شیراز

حل مشکل بیکاری جوانان دانشگاهی و انتقاد از مدیریت بحران در بارندگی های شیراز

تهران - ایرنا - تلاش برای رفع بیکاری جوانان دانشگاهی، تسریع در عملیات اجرای پست های 230 کیلوولت در کوهدشت و انتقاد از ضعف مدیریت بحران در بارندگی های اخیر از مهم ترین محورهای تذکرات شفاهی نمایندگان به اعضای هیات دولت در جلسه امروز (سه شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حجت اله خدایی سوری» نماینده شهرستان های سلسله و دلفان گفت: وزرا در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس به صورت کتبی و شفاهی برنامه ارائه دادند که باید در قبال آن پاسخگو باشند و بهتر است وزرا از نفوذ معنوی رییس جمهوری استفاده نکنند که این به نوعی محدود کردن مجلس بوده و به مصلحت کشور و دولت شما نیست.

وی طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع محور الشتر - نورآباد به مرکز استان گفت: دیگر توسعه مسکن مهر و مسکن اجتماعی نیاز نداریم و باید فکری به توسعه قبرستان ها بکنیم که هر روز از تصادفات جاده ای پر می شود.

وی در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان های سلسله و دلفان به وزیر نیرو گفت: علیرغم قول مساعد از زمان اخذ رای اعتماد تا کنون نتوانسته ایم وزیر نیرو را زیارت کنیم.

«الهیار ملکشاهی» طی تذکری به وزیر نیرو در خصوص افت ولتاژ برق در مناطقی از شهرستان های کوهدشت و رومشکان گفت: برخلاف وعده مسوولان عملیات اجرای پست 230 کیلو ولت کوهدشت و 63 کیلو ولت رومشکان شروع نشده است.

وی همچنین در خصوص طرح سوال از وزرا گفت: علیرغم تذکرات متعدد اگر وزرا به وظایف خود عمل نکنند ناچاریم برخلاف میل باطنی از وزرا سوال کرده و یا استیضاح کنیم.

ملکشاهی درباره کیفیت پایین محورهای روستایی به وزیر راه تذکر داده و با اشاره به بیکاری چهاربرابری کوهدشت در مقایسه با سایر مناطق کشور گفت: وزیر کار و رفاه اجتماعی در این زمینه چه اقداماتی انجام داده تا استان های ضعیف هم از نعمات جمهوری اسلامی استفاده کنند.

ملکشاهی همچنین عدم فعالیت مناسب سازمان نوسازی مدارس در استان لرستان را به وزیر آموزش و پرورش تذکر داد.

«سید احمدرضا دستغیب» نماینده مردم شیراز نماینده دیگری بود که امروز در صحن علنی تذکرات خود را مطرح کرد.

وی با اشاره به بارش برف سنگین در شیراز گفت: سایت های هواشناسی احتمال این بارندگی را اعلام کرده بودند و کارکنان دستگاه های مختلف هم تا شب گذشته تلاش بسیاری کردند اما چرا باید تاوان بی تدبیری مسوولین را مردم بدهند.

دستغیب با بیان این که آب، برق و گاز در بسیاری از نقاط شهر قطع بوده گفت: مسوولین دلایلی مطرح می کنند و می گویند بحران است و مدیریت می کنیم در حالی که مردم ، مسوولان را برای زمان بحران می خواهند.

همچنین «ابراهیم کارخانه» نماینده همدان طی تذکری شفاهی گفت: مشکلات اساسی کشور تنها با پول حل نمی شود بلکه همانطور که رییس جمهوری در زمان انتخابات بر آن تاکید کرد تحولات ساختاری، برنامه ریزی و مدیریت ریشه حل تمام معضلات است و هر چه به این سه مهم توجه شود موجب اقتدار ایران فراهم می شود.

ابراهیم کارخانه با بیان این که عالی ترین نماد اقتدار ایران موفقیت های هسته ای و نظامی در عرصه جهانی است که قابل تعمیم به بخش های دیگر است، گفت: باید بیکاری جوانان دانشگاهی در راس برنامه ریزی دستگاه های اجرایی قرار گرفته و تمام امکانات نظام در جهت حل این معضل بزرگ به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی از قبیل تورم و گرانی با مدیریت مدبرانه و نگاه به درون قابل حل است و امید به گشایش اقتصادی از خارج اشتباه استراتژیک است.

وی خواستار تسریع در عملیات تکمیل آزادراه ساوه - همدان و تامین آب نیروگاه شهید مفتح در این استان شد.

سیام(3)**2021**9132 1418
کد N46053

وبگردی