آفتاب

رژیم غذایی نامناسب ابتلا به عفونت‌های قارچی را در زنان افزایش می‌دهد

رژیم غذایی نامناسب ابتلا به عفونت‌های قارچی را در زنان افزایش می‌دهد

پزشک شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: رژیم غذایی نامناسب، استرس و بی‌خوابی ابتلا به عفونت‌های قارچی را در زنان افزایش می‌دهد.

دکتر سارا پرنده در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: بیشتر زنان در طول زندگی عفونت‌های قارچی را تجربه می‌کنند که با سوزش ادرار، خارش و علایم دیگری همراه است.

وی ادامه داد: عفونت‌های قارچی به دلیل تغییرات هورمونی نظیر تغییرات در زمان بارداری، مصرف قرص‌های ضدبارداری، تغییرات قبل از قاعدگی و عدم رعایت اصول بهداشتی رخ می دهد.

پرنده با بیان این که پوشیدن شلوار تنگ و چسبان، زمینه عفونت و رشد قارچ را فراهم می‌کند، عنوان کرد: استفاده از شامپو، صابون وهر وسیله بهداشتی معطر ممکن است سبب حساسیت و مشکلات زیادی شود بنابراین بهتر است از مواد شوینده معطر استفاده نشود.

وی افزود: مصرف مواد غذایی نظیر سیر، ماست و میوه‌های سرشار از ویتامین C نظیر مرکبات و پرهیز از مصرف غذاهای حاوی شکر در پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچی بسیار مؤثر است.

پرنده تأکید کرد: از مصرف خودسرانه داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها به شدت خودداری و برای درمان به طور حتم به پزشک مراجعه شود.

انتهای پیام

کد N45781

وبگردی