آفتاب

اخوان المسلمین مصر به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد

اخوان المسلمین مصر به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد

تهران - ایرنا - وکلای گروه ˈاخوان المسلمینˈ مصر در لندن با ارایه شکوائیه ای به دادگاه بین المللی لاهه، خواستار تشکیل پرونده و تحقیق درباره ˈجنایت های ضد بشریˈ دولت موقت مصر شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ˈیونایتد پرس اینترنشنالˈ، وکلای مدافع حزب ˈآزادی و عدالتˈ مصر (شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین) با حضور در کنفرانس مطبوعاتی در لندن اعلام کردند که آنها به نیابت از ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری برکنار شده مصر، شکوائیه ای مبنی بر ˈحکمیت بین المللیˈ برای حل مشکلات این کشور و جنایتهای ضد بشری دولت موقت ، به دادگاه بین المللی ارایه کردند.

به رغم ارایه شکوائیه وکلای گروه اخوان المسلمین به دادگاه بین المللی، دولت مصر ˈمعاهده رومˈ را که بر اساس آن دادگاه بین المللی لاهه تشکیل شد، امضا نکرده است.

ˈجان دوگاردˈ یکی از وکلای اخوان المسلمین مصر در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: باید پیامی شفاف به رژیم نظامی مصر که محتوای آن این است که ماجراجویی ها، پیگرد قضایی دارد، ارسال شود .

این وکلا افزودند که آنها در 20 دسامبر گذشته نیز یک شکوائیه به دادگاه بین المللی لاهه ارسال کردند که در آن به صورت جداگانه اسناد و مدارک کافی درباره جنایت هایی که رژیم نظامی مصر از زمان برکناری مرسی مرتکب شده ، ارایه کرده اند.

در شکوائیه وکلای مصری آمده است: جنایت های حاکمیت مصر شامل شکنجه، قتل، زندان غیر قانونی و مخفی کردن اجباری افراد می شود .

پس از برکناری محمد مرسی ، نیروهای امنیتی مصر تحصن طرفداران وی را برهم زده و تظاهرات اخوان المسلمین را قلع و قمع کردند که تاکنون بر اثر مداخله ارتش مصر در درگیریهای این کشور بیش از هزار نفر کشته شده اند.

در این نامه اسامی مقامات ارتش مصر که در این جنایت ها دست داشته اند، اعلام شده است.

از آنجا که مصر دادگاه بین المللی لاهه را به رسمیت نمی شناسد، پیش بینی رسیدگی به این شکایت ، مشکل است چرا که دادستان دادگاه لاهه نمی تواند اقدام به رسیدگی به این شکایت کند مگر اینکه درخواست از سوی کشور امضا کننده معاهده روم مطرح شده باشد .

وکلای اخوان المسلمین معتقدند که شکوائیه آنها تا زمانیکه مرسی از نظر آنها رییس جمهوری قانونی مصر است، باید مورد موافقت قرار گیرد.

مترجمام** 1453**1651
کد N45714

وبگردی