آفتاب
ثروتی در گفت و گو با ایرنا:

نمایندگان خواسته های خود از وزیران را در چارچوب قانون مطرح کنند

نمایندگان خواسته های خود از وزیران را در چارچوب قانون مطرح کنند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس و دولت تعامل سازنده داشته باشند، گفت: نمایندگان باید در چارچوب قانون خواسته های خود از وزیران را مطرح کنند.

«موسی الرضا ثروتی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنان امروز رییس جمهوری در جمع استانداران مبنی بر تعامل سازنده میان مجلس و دولت گفت: ما همه ارکان یک نظام هستیم و در درون یک نظام قرار داریم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل مجلس و دولت، گفت: نمایندگان در سوال از وزیران نباید از چارچوب قانون خارج شوند. وزیران هم باید در چارچوب قانون به سوالات نمایندگان پاسخ داده و با مجلس تعامل داشته باشند.

این نماینده مجلس درباره نحوه کنونی سوال و استیضاح وزیران، اظهار داشت: معتقدم در ابتدا باید نماینده با مدیرکل استان خود در مورد وزارتخانه مربوطه رایزنی های لازم را انجام دهد و اگر از آن قسمت جواب نگرفت سوال و یا تذکر خود را به وزیر بدهد و اگر بازهم جواب نگرفت، سوال را در کمیسیون مطرح کند.

وی تاکید کرد: زمانی که از وزیران سوال می کنم اگر وزیر مربوطه تعامل سازنده را داشته باشد از سوال خود منصرف می شوم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: امروز نمایندگانی که دغدغه های منطقه خود را دارند باید در چارچوب قانون از وزیران تقاضاهایشان را داشته باشند و نباید خارج از قانون از وزیران تقاضایی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیران هم نباید خارج از چارچوب قانون جوابگوی ما باشند.

سیام(4)**9121**9132**1535
کد N45600

وبگردی