آفتاب

سناتور ارشد پاکستان:دولت اسلام آباد پروژه انتقال گاز از ایران را تکمیل کند

سناتور ارشد پاکستان:دولت اسلام آباد پروژه انتقال گاز از ایران را تکمیل کند

اسلام آباد - ایرنا - رییس کمیته دائمی نفت و منابع مجلس سنای پاکستان گفت : دولت اسلام آباد باید هرچه سریعتر پروژه انتقال گاز از ایران را برای رفع کمبودهای انرژی در پاکستان تکمیل و اجرا کند.

روزنامه ˈداون ˈپاکستان نوشت: سناتور ˈمحمد یوسفˈ رییس کمیته نفت و منابع مجلس سنای پاکستان امروز سه شنبه به مقام های ارشد وزارت نفت گفته است، دولت پیشین پاکستان به ریاست ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری سابق این کشور به رغم فشارهای غرب؛قرارداد انتقال گاز از ایران را با دولت تهران امضا کرد.

وی خطاب به دولت حزب مسلم لیگ شاخه نواز (حزب حاکم فعلی پاکستان) گفت: دولت ˈنواز شریفˈ باید به گفت وگو با همتایان ایرانی ادامه داده و موانع موجود در مسیر پیشبرد و تکمیل خط لوله صلح را رفع کند.

در همین حال اعضای کمیته نفت مجلس سنای پاکستان نیز تاکید کردند: اسلام آباد نه تنها باید پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان را تکمیل کند بلکه از وضع هرگونه جریمه در صورت عدم تکمیل به موقع این پروژه علیه پاکستان جلوگیری نماید.

روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ چاپ اسلام آباد در این خصوص گزارش داد: سناتور محمد یوسف تاکید کرد که با تکمیل پروژه انتقال گاز از ایران، سوخت به صرفه تر و ارزانی برای پاکستان مهیا شده و مشکلات کمبود انرژی این کشور نیز رفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت پاکستان با توجه به منافع ملی مردم این کشور؛ خط لوله صلح را هر چه زودتر تکمیل کند.

قرارداد انتقال گاز طبیعی از ایران به پاکستان در سال 2010 بین مقام های دو کشور امضا شد، قرار است طی دو سال آینده روزانه 21 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از بندر عسلویه استان بوشهر به بندر نوابشا در جنوب پاکستان منتقل شود.

این خط لوله شامل انتقال گاز صادراتی ایران از منطقه ایرانشهر تا نقطه صفر مرزی مورد توافق به طول 320 کیلومتر و قطر 56 اینچ و ایستگاه اندازه گیری است.

آساق ** 1095**5981
کد N45591

وبگردی