آفتاب

شاهزاده بحرینی گوانتانامو، به شورشیان سوریه پیوسته است

شاهزاده بحرینی گوانتانامو، به شورشیان سوریه پیوسته است

یک زندانی سابق گوانتانامو که در سال 2005 به کشورش، بحرین منتقل شد، به درگیری‌های سوریه پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه تحلیلی لانگ وار ژورنال، پایگاه خبری بحرین میرور در تاریخ 28 دسامبر 2013 گزارش داد، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، زندانی سابق گوانتانامو به شورشی‌های سوریه پیوسته است تا در درگیری‌های این کشور حضور پیدا کند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع نامشخص گزارش داد که شیخ سلمان به خوبی پس از آزادی از گوانتانامو بازپروری نشده، و از خانواده خود نیز طرد شده بود. اما از آنجایی که او پیش از حمله 11 سپتامبر به طالبان افغانستان پیوسته بود، می‌توان به دیدگاه‌های او پی برد.

این در حالی است که خود او در نامه‌ای، ارتباط با القاعده را تکذیب کرده و نوشته بود: من عضو القاعده یا طالبان نیستم. حتی مادر او در نامه‌ای به مقامات آمریکایی مدعی شده بود که پسرش برای یک هدف خیریه به افغانستان سفر کرده بود.

طبق ارزیابی نیروهای ضربت مشترک گوانتانامو از میزان تهدید شیخ سلمان، او با القاعده و طالبان در ارتباط بوده و حتی به طالبان کمک مالی کرده است.

طبق این بررسی‌ها شیخ سلمان یک شاهزاده خانواده سلطنتی بحرین است.

وی در ریاض عربستان به تحصیل علوم دینی پرداخته و از آنجا به مالزی و مصر سفر کرد. او در مصر نیز با یک گروه افراطی در ارتباط بوده است.

اما علی‌رغم گزارش مناسبات شیخ سلمان با اعضای ارشد القاعده و طالبان، این نتیجه نهایی کسب شد که ارزش اطلاعاتی متوسطی داشته و یک خطر متوسط نیز محسوب می‌شود و به این ترتیب از گوانتانامو آزاد شد.

انتهای پیام

کد N45574

وبگردی