آفتاب

مخالفت حامیان اتحاد ایرلند شمالی و انگلیس با پیشنهادات آمریکا

مخالفت حامیان اتحاد ایرلند شمالی و انگلیس با پیشنهادات آمریکا

طرفداران اتحاد ایرلند شمالی و انگلیس، پیشنهادات دیپلمات سابق ‌آمریکا را در حل بحران موجود در منطقه نپذیرفته و آن را غیرقابل قبول و غیر عملی دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریچارد هاس، دیپلمات سابق آمریکا در سپتامبر 2013 میلادی از دولت ایرلند شمالی خواسته بود تا برای پایان بخشیدن به بحرانی که روند صلح را تهدید می‌کند، دست به کار شود و احزاب سیاسی کمک کنند تا به بحث‌های موجود بر سر به اهتزاز درآوردن پرچم انگلیس و رژه‌ها در ایرلند شمالی پایان بخشند.

اما مایک نسبیت، رهبر حزب حامی پیوستن به انگلیس موسوم به «اولستر یونیونیست» روز دوشنبه گفت که پس از دیدار با اعضای این حزب، پیشنهادهای ریچارد هاس را نپذیرفته است.

وی از پیتر رابینسون، وزیر اول و مارتین مک گینس، معاون وی در دولت ایرلند شمالی خواست تا این «افتضاح واضح و آشکار» را که به واسطه این پیشنهادها رخ داده، از میان بردارند.

وی افزود: این پیشنهادها غیرقابل قبول و غیرقابل اجرایی شدن است و هیچ یک از این پیشنهادها را نمی‌توان در وضعیت موجود انجام داد.

رهبر حزب اولستر یونیونیست گفت: به ما قول انجام اقدامات بهتر را داده‌اند اما این به وزیر اول و معاون او بستگی دارد تا راهی را برای انجام این مذاکرات بیابند.

معاون وزیر اول ایرلند شمالی یونیونیست‌ها را به اعطای مجوز برای خارجی‌ها به منظور انجام تبلیغات و خواسته‌های خود متهم کرده است.

درگیری‌ها و مناقشات میان حامیان اتحاد با انگلیس در ایرلند شمالی و کاتولیک‌های جمهوری‌خواه خواهان استقلال از دولت لندن پس از سه دهه، در سال 1998 میلادی پایان یافت اما گهگاه درگیری‌هایی در این منطقه که یکی از استان‌های انگلیس به شمار می‌رود، به وقوع می‌پیوندد.

درگیری‌ها و خشونت‌ها در دسامبر 2012 میلادی بر سر تصمیم شورای شهر بلفاست در محدود کردن تعداد روزهایی که پرچم انگلیس بر فراز شهرداری به اهتزاز درمی‌آید، صورت گرفت.

پیشتر مذاکرات صلح بلفاست با هدف حل اختلافات شدید بر سر پرچم‌ها و رژه‌هایی که همواره باعث آشوب‌های گسترده در ایرلند شمالی می‌شود، ناکام ماند. در جریان خشونت‌های فرقه‌ای میان پروتستان‌ها و کاتولیک‌های ایرلند شمالی که از سال‌های 1960 آغاز شده، بیش از 3600 تن جان باختند.

انتهای پیام

کد N45573

وبگردی