آفتاب

بازخوانی سخنان رییس جمهوری ؛ آشتی ملی سنگ بنای تعامل سازنده جهانی

بازخوانی سخنان رییس جمهوری ؛ آشتی ملی سنگ بنای تعامل سازنده جهانی

تهران - ایرنا - رییس جمهوری امروز - سه شنبه - در نخستین اجلاس استانداران با دولت تدبیر و امید سخنان مهمی را بیان کردند که محورهای این سخنان در ابعاد داخلی و خارجی به شرح ذیل است:

**حمایت رهبری در تمام مراحل از دولت، بسیار ارزشمند است

روحانی محوری ترین بخش سخن خود را بر این مطلب که ما در شرایط ویژه ای به سر می بریم، کشور را باید به یک شرایط کاملا طبیعی برگردانیم قرار داد و افزود: این دولت با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب این کار را انجام خواهد داد.



*شرایط را برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر خواهیم کرد

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است، اظهار داشت: ما این شرایط را آماده تر خواهیم کرد. یکی از درخواست های من این است استانداران از فعالیت احزاب حمایت کنند.

روحانی گفت: ما نمی توانیم در یک جامعه بزرگ 70 و چند میلیونی بدون تشکیلات و احزاب، افکار عمومی و سیاسی را هدایت کنیم و رشد دهیم و مردم را از لحاظ سیاسی آماده کنیم.



**نباید از سوالات نمایندگان و احضار فراوان به مجلس برنجیم و از تعامل با مجلس دست برداریم

** نوع رای دهی به وزیر ورزش و جوانان و چهار بار معرفی افرادی برای یک وزارتخانه به مجلس در تاریخ نبوده است اما نباید از تعامل دست برداریم



** «باید در برابر قانون سر تسلیم فرود بیاوریم و همه به قانون احترام کنیم»



** هیچ جناحی احساس شکست نکند

روحانی افزود: نمی گویم اکثریت پیروز و اقلیت غیرپیروز عین هم باشند، ممکن است بعضی جاها متفاوت باشد اما در حقوق اساسی کشور همه یکسان هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد: حضور استاندار در استان به گونه ای باشد که همه احساس برد کنند و هیچ کس اعم از هیچ جناحی و حزب بزرگی و گروه بزرگی احساس شکست نکنند.



** معضلات محیط زیستی استان ها حل شود، همه برده اند

وی به معضلات محیط زیست استان ها اشاره کرد و گفت: اگر این معضلات زیست محیطی حل شود، همه برده اند؛ اگر ما توانستیم معضل دریاچه ارومیه و زاینده رود و کارون و بختگان و هامون و دیگر مشکلات زیست محیطی و از جمله ریز گردها را در حد توان خود حل کنیم همه استان احساس پیروزی می کنند.



** دولت، امید و تدبیرش را از مردم می گیرد

روحانی گفت: آنچه را که دولت تا امروز انجام داده است، جز لطف و عنایت خداوند، حمایت مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب، هیچ چیز دیگری نبوده و دولت از خودش چیزی ندارد. دولت هم امید و هم تدبیرش را از مردم می گیرد.



** نخبگان باید بیایند و تدبیر سازی کنند

این نخبگان هستند که باید بیایند و تدبیرسازی کنند و باید به نجبگان امید بدهیم. ساخت تدبیر به دست نجبگان است و آنها از نو به همه ما امید خواهند داد و آن امید هم دوباره تدبیر دیگری را ایجاد خواهد کرد.



** سرمایه اجتماعی کشور در حال ترمیم است

وی تاکید کرد: هرکاری که دولت در عرصه سیاست داخلی و خارجی و عرصه های دیگر انجام داده، در سایه حضور و حمایت مردم بوده است. آنچه که برایم مهم است، سرمایه اجتماعی است و احساس می کنم این سرمایه اجتماعی قدم به قدم در حال ترمیم است.



** اعتماد میان ملت و دولت و انسجام داخلی از اهداف بلند مدتمان است



** در پی قطع یارانه نقدی نیستیم/ اختصاص بخشی از درآمدهای آینده به امر سلامت

رییس قوه مجریه در باره یارانه ها گفت: الان در پی این نیستیم که بخواهیم یارانه نقدی را قطع کنیم اما در عین حال بحث «سلامت» را هم به عنوان یک اصل مد نظر داریم . می خواهیم بخشی از درآمدهای آینده را به امر سلامت اختصاص دهیم تا اینکه حداقل همه مردم دارای بیمه درمانی باشند و این اولین گامی است که دولت اقدام خواهد کرد.



** تعامل سازنده دولت تنها با جهان نیست بلکه اول باید بین خودمان تعامل سازنده داشته باشیم

وی همچنین گفت: تعامل سازنده ای که از آن سخن می گوییم، منظور تعامل سازنده تنها با جهان نیست بلکه اول باید در بین خودمان تعامل سازنده وجود داشته باشد و از راه آشتی و دوستی و اخوت با هم رفتار کنیم و بین همه باید پیوند ولایت الهی که قرآن کریم ها بر آن تاکید کرده است، وجود داشته باشد.



** شاهد ایرانی آزادتر و آبادتر خواهیم بود

روحانی در پایان سخنانش خطاب به مردم و استانداران تاکید کرد: بسیار امیدوار باشید. ما به مدد و لطف و حول و قوه الهی و با حمایت مردم مشکلات کشور را یکی پس از دیگری برخواهیم داشت و در آینده شاهد کشوری آزادتر، آبادتر، متعالی تر، مردمی راحت تر و ایرانی سبزتر خواهیم بود.

ادامه دارد...

سیام ** 1418
کد N45369

وبگردی