آفتاب
در پی زلزله اقتصادی ترکیه/

600 تن دیگر از مدیران و کارکنان شهربانی پایتخت ترکیه برکنار شدند

600 تن دیگر از مدیران و کارکنان شهربانی پایتخت ترکیه برکنار شدند

آنکارا- در پی بروز زلزله سیاسی ناشی از فساد اقتصادی در ترکیه نیمه شب گذشته حکم برکناری 600 تن دیگر از مدیران و کارکنان شهربانی آنکارا صادر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈدوغانˈ ، برکناری این افراد در پی بازداشت بیش از 50 تن از بازرگانان و مقامات دولتی همچنین فرزندان دو تن از وزیران سابق دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈبه اتهام دست داشتن در فساد اقتصادی صورت گرفت.

منابع خبری ترکیه امروز برکناری 80 تن از مدیران و تغییر محل ماموریت حدود 520 پرسنل شاغل در بخشهای شنود ، فساد مالی ، امنیت و قاچاق را به عنوان زلزله در شهربانی آنکارا ارزیابی کردند.

موج برکناری ها و تغییرات گسترده در تشکیلات پلیس ترکیه در پی عملیات 26 آذر (17 دسامبر) دادستانی استانبول در فساد مالی گسترده از جانب نیروهای پلیس استانبول آغاز شده است.

هواداران نخست وزیر ترکیه از همکاری گروهی از ماموران پلیس و نیروهای قوه قضاییه با مخالفان دولت به ویژه جماعت فتح الله گولن رهبر طریقت نور خبر می دهند.

پیشتر 14 تن از مدیران شهربانی کل کشور،رییس شهربانی استانبول و 18 تن از مسوولان ارشد شهربانی آنکارا برکنار شده بودند.

احزاب مخالف ترکیه با انتقاد تند از برکناری و جابجایی افسران ارشد شهربانی مدعی هستند که دولت ترکیه از آن دسته از مسوولان شهربانی که در فاش شدن فساد مالی فرزندان سه وزیر سابق دخیل بوده اند و یا مانع از آن نشده اند انتقام گیری می کند.

خاورم ** 2010**230 *1446
کد N45247

وبگردی