آفتاب

چین ایجاد فرماندهی عملیاتی مشترک در ارتش خود را تکذیب کرد

چین ایجاد فرماندهی عملیاتی مشترک در ارتش خود را تکذیب کرد

چین امروز (سه‌شنبه) گزارش یک رسانه درباره این که ارتش این کشور یک ساختار فرماندهی عملیاتی مشترک را برای نیروهایش ایجاد خواهد کرد تا همکاری میان بخش‌های گوناگون سیستم دفاعی را ارتقا دهد، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه انگلیسی زبان چاینا دیلی چند روز پیش گزارش داد: دولت چین قصد دارد طرح یک سیستم فرماندهی مشترک را اجرا کند و در حال حاضر بدین منظور اجرای برنامه‌های پایلوت را آغاز کرده است.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد: این وزارتخانه در ارتباط با این گزارش تصریح ساخته که گزارش بی‌اساس است.

روزنامه پیپل دیلی که ارگان خبری حزب کمونیست چین است و همچنین نشریه گلوبال تایمز روز دوشنبه خبر رد این گزارش را منتشر کردند و در این زمینه به منابع خبری در وزارت دفاع استناد کردند.

وزارت دفاع چین امروز (سه‌شنبه) گزارش پیپل دیلی را در وب سایتش منتشر کرد.

چین با سرعت تلاش دارد تا تجهیزات نظامی خود را ارتقا دهد اما تحلیل‌گران می‌گویند یکپارچگی عملیاتی سیستم‌های پیچیده و نامتوازن در یک ساختار فرماندهی منطقه‌ای یک چالش بزرگی است.

در گذشته فرماندهان نظامی منطقه‌ای از یک وسعت منطقه‌ای بزرگ برای کنترل نیروهایشان در چین بهره‌مند بودند و شاخه‌های ارتش این کشور عمدتا از یکدیگر مستقل بودند. این کار را برای آنکه سیستم کنترل مرکزی لازم را برای استفاده از سیستم‌های تسلیحاتی جدید دشوار کرده است.

انتهای پیام

کد N45173

وبگردی