آفتاب

افخم: برای تعیین علت مرگ ماجد الماجد اعلام آمادگی کرده‌ایم

افخم: برای تعیین علت مرگ ماجد الماجد اعلام آمادگی کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدامات عراق در جهت حفظ وحدت ملی‌اش مورد تاکید و تایید ما است و این اقدامات به حفظ وحدت ملی این کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص اقدامات اخیر در عراق افزود: عادل عبدالمهدی امروز در تهران مذاکراتی با مقامات کشورمان خواهد داشت.

افخم با بیان اینکه عراق به عنوان یک نمونه خوب از یک فرایند دموکراتیک در گذشته تصویر خوبی را ارائه داده، گفت: امیدواریم همه طوایف وشخصیت‌های عراقی به این امتیاز توجه داشته باشند و این روند در این کشور حفظ شود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اعزام یک هیات ایرانی به لبنان برای پیگیری موضوع مرگ ماجد الماجد گفت: بعد از حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت اقدامات و پیگیری‌هایی از سوی ایران در حوزه‌های حقوقی و سیاسی انجام شد. رایزنی‌هایی با مقامات لبنان برای شناسایی عاملین و طراحان به عمل آمده و هفته گذشته اعلام شد عامل اصلی هدایت و طراحی این انفجار شناسایی و دستگیر شده است که متعاقب آن وزیر خارجه کشورمان به همتای لبنانی‌اش آمادگی برای حضور در بازجویی از این تروریست را اعلام کرد که پس از آن خیلی سریع خبر مرگ این فرد تروریست اعلام شد.

وی افزود: در نامه پورمحمدی، وزیر دادگستری کشورمان به همتای لبنانی‌اش، ایران اعلام کرد که مایلیم تیم فنی، قضایی و تحقیقاتی ایران به لبنان برود و در روند پیگیری قضایی چه در مورد مرگ فرد دستگیر شده و چه در مورد سایر عوامل و طراحان مشارکت داشته باشیم.

افخم گفت: طبق توافقات اولیه در مورد کالبد شکافی و تعیین علل مرگ تروریست دستگیر شده اعلام آمادگی کرده ایم تا اطلاعات بیشتری از سوی لبنان در اختیار ما قرار داده شود.

وی افزود: در ابعاد سیاسی و حقوقی این موضوع در دست پیگیری است و ایران در این باره حقش را محفوظ دانسته و همکاری‌هایش را ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اخبار منتشره از سوی رسانه‌های مصری مبنی بر احضار رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر به وزارت خارجه این کشور گفت: ما مواضعی را در مورد مصر اعلام کردیم که متناسب با سیاست های اصولی مان برای برقراری آرامش در این کشور بود و این روند را اطلاع رسانی کردیم که متعاقب آن مقامات مصری اعلام نظر کردند ما از حق خود استفاده کردیم آنها نیز از حق خود استفاده می‌کنند.

این خبر تکمیل می شود.

کد N45171

وبگردی