آفتاب

مخالفت مجدد امان با پیوستن دره اردن به اراضی اشغالی

مخالفت مجدد امان با پیوستن دره اردن به اراضی اشغالی

وزیر خارجه اردن ضمن مخالفت با پیوستن دره اردن به اراضی اشغالی عنوان داشت: امان هرگونه راه‌حلی را که با منافع آن همخوانی نداشته باشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، ناصر جوده، وزیر خارجه اردن در سخنانی عنوان داشت که امان با هرگونه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر دره اردن مخالف است و هر راه حلی را که با منافع این کشور همخوانی نداشته باشد، نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه 2 / 1 میلیون فلسطینی در اردن به عنوان شهروند زندگی می‌کنند عنوان داشت: ما با هر تصمیمی که فلسطینی‌ها با آن مخالف باشند و مانع از حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرزمین‌شان شود، مخالفیم.

این مقام اردنی در خصوص مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیزعنوان داشت: من از این مذاکرات خرسندم چرا که در محدوده و چارچوب زمانی مشخص در حال اجرا است و تمامی مسائل سر میز مذاکره مطرح می‌شود.

ناصر جوده با تاکید بر اینکه باید برای فلسطین مرزهایی تعیین و به رسمیت شناخته شود عنوان داشت: ما از مسائل و روند مذاکرات صلح خاورمیانه اطلاع داریم و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تمایل دارد که در وهله اول اردن را در جریان مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی قرار دهد چراکه تحقق راهکار دو کشور در مرزهای 1967 منافع عالی اردن را نیز محقق می‌کند.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا برای ارائه طرحی که ما با آن مخالف باشیم یا موافق به منطقه نیامده و به راهکار تشکیل دو کشور و حاکمیت و استقلال فلسطین و امنیت اسرائیل قانع است.

انتهای پیام

کد N45051

وبگردی