آفتاب
سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد:

سازوکار هیات رییسه مجلس برای رسیدگی به سوال نمایندگان از وزیران

سازوکار هیات رییسه مجلس برای رسیدگی به سوال نمایندگان از وزیران

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از رعایت نوبت و تغییر نحوه رسیدگی به سوال های نمایندگان از وزیران خبر داد و گفت: در رسیدگی به سوال ها نخست نشست های مشترک برگزار می شود و روال قانونی خود را در صورت اصرار نمایندگان طی می کند.

عبدالرضا مصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا تدابیر جدید هیات رییسه مجلس را برای پیگیری سوال نمایندگان از وزیران تشریح کرد.

وی اظهارداشت: اعضای هیات رییسه مجلس اقداماتی را برای برگزاری نشست های مشترک میان نمایندگان سوال کننده با وزیران انجام داده است.

وی افزود: بخش زیادی از سوال های نمایندگان با برگزاری این نشست های مشترک حل و فصل شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: قرار است در رسیدگی به پرسش های نمایندگان ابتدا نشست های مشترکی برگزار شود و در صورت اصرار نمایندگان، سوال ها روال قانونی خود را طی کند.



** مجلس هفته آینده جلسه ندارد

مصری همچنین گفت: براساس تصمیم هیات رییسه، مجلس هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت و نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود می روند.

وی یادآور شد: روز یکشنبه 29 دی ماه نیز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) تعطیل رسمی است و مجلس روز دوشنبه (30 دی ماه) جلسه علنی خواهد داشت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین درباره زمان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار امیدواری کرد که بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود در اولین جلسه علنی بررسی لایحه بودجه در صحن علنی آغاز شود.

وی تصریح کرد که این موضوع بستگی به اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس دارد.

سیام(4)**9103**9132**1336
کد N44974

وبگردی