آفتاب
یک استاد حوزه:

برای حفاظت از محیط زیست زیاده‌خواهی‌ها را کنار گذاریم

برای حفاظت از محیط زیست زیاده‌خواهی‌ها را کنار گذاریم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن چیزی که آینده جهان را از آلودگی نجات می‌دهد توجه به معارف اسلامی و فرامین الهی در خصوص حفاظت از محیط زیست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «قرآن و روایات ائمه معصومین (ع) نسبت به حفظ محیط زیست توصیه‌های زیادی کرده‌اند» اظهار کرد: اگر قرار است محیط زیست پاک و به دور از آلودگی داشته باشیم، باید به راهکارهای خدا و ائمه (ع) در رابطه با حفاظت از محیط زیست رو بیاوریم.

سبحانی‌نسب تاکید کرد: بشر یاد گرفته است که طبیعت را در اختیار خود قرار دهد ولی یاد نگرفته است که باید از آن طبیعت و هوای پاکی که در اختیار دارد حفاظت کند. برای حفاظت از محیط باید زیاده‌خواهی‌های خود را کنار بگذاریم، نباید نسبت به زندگی آیندگان خود بی‌تفاوت باشیم و از هوا هر طوری که دوست داریم استفاده کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما به گونه‌ای رفتار کنیم که به محیط زیست آسیبی برسد، این کاری شیطانی است و شیطان فقط به انسان می‌گوید که حال را ببیند در صورتی که خداوند به ما دستور می‌دهد که این هوا و نعمت‌ها به تمامی نسل‌ها مربوط می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که «آلوده کردن هوا، به نوعی حق‌الناس است» گفت: متاسفانه از سوی دولتمردان ما نیز نسبت به حفظ محیط زیست و پاکی هوا، گاهی کوتاهی صورت می‌گیرد، مثلا این که می‌خواهند پایتخت را انتقال دهند، این کار پاک کردن صورت مساله است، خیلی از کشورهای جهان بزرگتر از تهران و دارای مراکز صنعتی بیشتر هستند، ولی با این مشکلاتی که ما امروزه مواجه هستیم، مواجه نیستند.

سبحانی‌نسب در پایان گفت: اگر ما می‌خواهیم به یک جهان پاک و عاری از آلودگی برسیم، باید ابتدا پاکی را از خودمان شروع کنیم، چراکه اگر پاکیزگی فردی‌مان حفظ شود، به پاکیزگی جهان نیز دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N44955

وبگردی