آفتاب

اتحادیه عرب: اسرائیل در روند صلح خاورمیانه مانع‌تراشی می‌کند

اتحادیه عرب: اسرائیل در روند صلح خاورمیانه مانع‌تراشی می‌کند

اتحادیه عرب با بیان این که اسرائیل در مذاکرات صلح موانع سخت و جدی ایجاد کرده رژیم صهیونیستی را مسئول مانع تراشی در روند صلح خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، محمد صبیح، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول بی‌نتیجه ماندن روند مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است.

وی تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات مواضعی را اتخاذ می‌کند که باعث تحریک طرف فلسطینی شده و موانع سختی را در سر راه تحقق صلح ایجاد می‌کند.

صبیح همچنین با اشاره به میانجیگری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: طرف آمریکایی و بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این مساله اذعان کرده‌اند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شریک اصلی مذاکرات صلح است اما نتانیاهو و وزرای کابینه‌اش و همچنین حزب راست‌گرای تندرو قصد ندارند که اجازه دهند کشور مستقل فلسطین تشکیل شود و یا صلحی میان دو طرف محقق شود بلکه خواست اصلی آن‌ها اشغال کرانه باختری و یهودی‌سازی قدس است.

وی تاکید کرد: نتانیاهو باید به شریک خود در مذاکرات به تحقق صلح کمک کند و مانع‌تراشی نکند.

الصبیح همچنین تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل هم اکنون در وزارتخانه‌ها منسوب شدند و در حال کشتار مردم فلسطین هستند و امروز نتانیاهو به عنوان کسی که عده زیادی از جوانان بی‌گناه و مردم فلسطین را با تصمیم‌های نادرست و ارسال عوامل موساد برای ترور رهبران فلسطینی در خارج و داخل فلسطین به شهادت رسانده اسرای فلسطینی را "تروریست" می‌نامند.

انتهای پیام

کد N44924

وبگردی