آفتاب

وزیر خارجه مصر: از تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین کوتاه نمی آییم

وزیر خارجه مصر: از تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین کوتاه نمی آییم

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه قاهره از تصمیم خود مبنی بر "تروریست" نامیدن اخوان المسلمین کوتاه نمی‌آید از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشند.

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه قاهره از تصمیم خود مبنی بر "تروریست" نامیدن اخوان المسلمین کوتاه نمی‌آید از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با رمطان لعمامره، همتای الجزایری‌اش در الجزیره عنوان داشت: مصر تصمیم خود مبنی بر معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی را به کشورهای عربی ابلاغ کرده و انتظار می‌رود همان طور که مصر به تعهدات بین‌المللی خود احترام می‌گذارد کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل نیز به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشند.

وی با بیان اینکه مصر از تصمیمات خود کوتاه نمی‌آید گفت: مثل دیگر کشورها در مصر نیز جریان اسلامی و سیاسی وجود دارد اما این جریان تنها محدود به اخوان المسلمین نیست و اگر این جریان در چارچوب قانون عمل کند هیچ مانعی برای مطرح کردن دیدگاه‌های آن وجود ندارد.

فهمی عنوان داشت: مردم مصر ظرف سه سال دست به دو "انقلاب" زدند و ثابت کردند که می‌خواهند خودشان آینده خود را تعیین کنند و این مردم توانایی این را دارند که دست به اقداماتی زده و خود را آزاد کنند.

وی در خصوص روابط مصر و الجزایر تصریح کرد که در جریان دیدارش با عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر شاهد موضع مثبتی در قبال رخدادهای مصر از سوی مسئولان الجزایری بوده و این مسئولان تاکید کردند که اطمینان دارند مصر می‌تواند مجددا جایگاه عربی و آفریقایی خود را باز یابد.

فهمی در ادامه گفت که نامه‌ای که از سوی عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر به رئیس جمهوری الجزایر تقدیم کرده در خصوص تعدادی از مسائل مورد توجه دو کشور بوده و در آن تحولات مصر تشریح شده است.

وزیر خارجه مصر عنوان داشت که مذاکرات با بوتفلیقه در خصوص ارتقای سطح همکاری‌ها میان مصر و الجزایر و راه‌های تعامل با مسائل منطقه همچون سوریه، فلسطین و اتحادیه عرب بوده است.

نبیل فهمی در جریان سفرش به الجزایر از اتحادیه آفریقا خواست تا هرچه سریعتر در تصمیم خود مبنی بر تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه تجدیدنظر کند.

پس از عزل محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در ژوئیه 2013 اتحادیه آفریقا عضویت مصر در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد.

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: تصمیم شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا "اشتباه" بوده و ما از این شورا می‌خواهیم تا هرچه سریعتر در این تصمیم خود تجدیدنظر کرده و رخ‌دادهای مصر را انقلابی به شمار آورد.

انتهای پیام

کد N44913

وبگردی