آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

بازداشت 44 مظنون تروریستی در موصل/20کشته و زخمی در خشونتهای مناطق مختلف عراق

بازداشت 44 مظنون تروریستی در موصل/20کشته و زخمی در خشونتهای مناطق مختلف عراق

بازداشت شماری از مظنونان تروریستی در موصل و کشته و زخمی شدن بیست نفر در مناطق مختلف از مهمترین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش و پلیس طی عملیاتی در تکریت و الدور 9 مظنون تروریستی را بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق دو خودرو بمبگذاری شده را از بازداشت شدگان کشف کردند.

از سوی دیگر پایگاه المسله به نقل از یک منبع عملیات نینوی از کشته شدن دو سرکرده داعش و بازداشت دو نفر دیگر در عملیات نیروهای امنیتی در جنوب موصل خبر داد.

این منبع همچنین به بازداشت 44 نفر دیگر مظنونان تروریستی در موصل اشاره کردند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: افراد مسلح با حمله به یک مرکز ایست بازرسی ارتش در ابوغریب در غرب بغداد دو نفر را کشتند و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

این منبع همچنین از انفجار بمب در نزدیک محله ماهی فروشان در منطقه نهروان در جنوب شرق بغداد و کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن هفت نفر دیگر خبر دادند.

منابع نظامی در استان کرکوک اعلام کردند: یک عامل انتحاری که یک خودرو بمبگذاری را هدایت می کرد این خودروها را در نزدیکی یک مرکز امنیتی در غرب کرکوک منفجر کرد که در نتیجه آن سه نظامی زخمی شدند.

از سوی دیگر منصور التمیمی نماینده ائتلاف دولت قانون خواستار اختصاص پاداش برای نیروهای امنیتی که با تروریستهای داعش در صحرای الانبار و دیگر استانها می جنگند شد.

در اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه العیثه در شمال الشرقاط در شمال بغداد در مسیر یک خودرو پلیس یک نفر زخمی شد.

در اثر انفجار دو خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک ورزشگاه در طوز خورماتو دو غیر نظامی زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در استان الانبار اعلام کردند: در اثر حمله موشکی به محل حضور کارکنان شبکه العراقیه و آفاق در الانبار تعدادی از آنها زخمی شدند.

در منطقه الکراده بغداد نیز یک خودرو بمبگذاری شده خنثی شد.

 

کد N44320

وبگردی