آفتاب
در دیدار با رئیس بانک توسعه اسلامی؛

ایران آمادگی خود را برای توسعه زیرساخت‌ها در کشورهای اسلامی آسیای مرکزی اعلام کرد

ایران آمادگی خود را برای توسعه زیرساخت‌ها در کشورهای اسلامی آسیای مرکزی اعلام کرد

در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بانک توسعه اسلامی، نوبخت به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان را برای کمک به توسعه زیرساخت های کشورهای اسلامی آُسیای مرکزی که به پیشنهاد احمد محمد علی المدنی مطرح شده بود، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در دیدار با احمد محمد علی المدنی رئیس بانک توسعه اسلامی که ظهر امروز در محل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد خطاب به وی گفت: اگر در خصوص توسعه روابط ایران و بانک توسعه اسلامی ایده هایی داشته باشید با کمال میل آن را استماع کرده و پیگیری خواهم کرد.

در ادامه احمد محمد علی المدنی رئیس بانک توسعه اسلامی  پیشنهاد توسعه همکاری ها در جهت فراهم آوردن زیرساخت های کشورهای آسیای مرکزی را خطاب به نماینده کشورمان مطرح کرد و از جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تقاضای همکاری کرد.

وی افزود: برنامه ای سه ساله برای کشورهای او آی سی در ارتباط با توسعه زیرساخت ها و فناوری داریم که امیدواریم در این زمینه جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود را در اختیار این کشورها قرار دهد.

یکی از معاونان بانک توسعه اسلامی نیز خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: این بانک برنامه استراتژیک میان مدتی مربوط به توسعه فناوری را در دست اجرا دارد که هنوز در ایران اجرا نشده است. امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه این دیدار، محمد باقرنوبخت با استقبال از پیشنهادات رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: آقای پورمحمدی که معاونت برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را عهده دار است می تواند در هماهنگ کردن این موضوعات ماموریت داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: با عنایت به اینکه در سال چهارم برنامه پنجساله پنجم توسعه قرار داریم می توانیم در چارچوب این برنامه همکاری های مشترک را تنظیم کنیم و از سال آینده که کار تهیه برنامه ششم آغاز می شود رویکرد را طوری تنظیم کنیم که بیشترین همکاری ها را با کشورهای منطقه با واسطه بانک توسعه اسلامی داشته باشیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه بانک توسعه اسلامی نقش مهمی در تامین مالی طرح های توسعه کشورهای منطقه برعهده دارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه ای که در اجرای طرح های توسعه ای دارد می تواند در این زمینه ها به بانک توسعه اسلامی در جهت توسعه کشورهای اسلامی کمک کند.

وی با اشاره به حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این جلسه گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند به ویژه در عرصه فناوری نقش خود را توسعه دهد. در این زمینه آقای دکتر ستاری می تواند رویکردهای ایران را تشریح کند تا در این عرصه هم با بانک توسعه اسلامی همکاری داشته باشیم.

نوبخت در ادامه این برنامه برای حضور در جلسه مجلس و دفاع از بودجه پیشنهادی جلسه را ترک کرد و در ادامه گفتگوها بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بانک توسعه اسلامی ادامه یافت.

کد N44195

وبگردی