آفتاب
وزیر امور خارجه لبنان

مرگ الماجد ضربه ای به عدالت / هبه عربستان از لبنان حمایت نمی کند

مرگ الماجد ضربه ای به عدالت / هبه عربستان از لبنان حمایت نمی کند

بیروت- ایرنا- « عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان مرگ « ماجد الماجد» تروریست سعودی را ضربه ای به عدالت توصیف کرد و تاکید کرد که هبه 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی کمک چندانی به حمایت از لبنان نمی کند.

به گزارش ایرنا، عدنان منصور روز دوشنبه در گفت وگو با رادیوی لبنانی « صدای مردم» گفت : هبه سه میلیارد دلاری پیشنهادی عربستان سعودی با هدف خرید تسلیحات برای ارتش لبنان به منظور اجرای دکترین دفاعی همه جانبه کافی نیست.

« میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان در آستانه سال جدید میلادی در سخنانی از تصمیم « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با پرداخت سه میلیاردلار به فرانسه برای فروش تسلیحات به لبنان خبر داد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه این گفت وگو، اظهار داشت: بودجه سالانه رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اول لبنان، به 17 میلیارد دلار می رسد و سه میلیارد دلار برای حمایت از لبنان به هیچ وجه کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه صحبت از خلع سلاح مقاومت تنها در زمان اتخاذ یک سیاست دفاعی فراگیر که همه گروه های لبنانی آن را قبول داشته باشند، امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: در شرایط کنونی، ارتش لبنان بدون اینکه مقاومت در کنارش باشد، نمی تواند با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

عدنان منصور با تاکید بر اینکه لبنان نیازمند تجهیزات نظامی بازدارنده است، خاطرنشان کرد: این سئوال مطرح است آیا در میان سلاح هایی که قرار است با کمک عربستان به لبنان داده شود، جنگنده و موشک ضد هوایی نیز خواهد بود یا تنها به تجهیزات لجستیکی بسنده خواهد شد؟

وزیر امور خارجه لبنان با بیان اینکه حمایت بین المللی از لبنان برداشته نشده است، گفت: امنیت مساله ای نیست که حفظ آن در توان یک نفر باشد؛ در شرایطی که حمله های تروریستی در حال انجام است، درست نیست که اتهام زنی ها ادامه داشته باشد.

وی در واکنش به سخنان روز گذشته «خالد الضاهر» عضو فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان، گفت: بسیار ناپسند است که انفجار تروریستی منطقه «حاره حریک» ضاحیه جنوبی بیروت، به حزب الله لبنان نسبت داده شود.



** مرگ تروریست سعودی ضربه به عدالت بود

عدنان منصور در رابطه با مرگ «ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروهک تروریستی گردان های «عبدالله عزام» مسئول انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت، گفت: مرگ الماجد ضربه ای به عدالت بود، زیرا سبب شد اطلاعات مربوط به اقدامات تروریستی که قرار بود توسط او و گروهش اجرا شود، از بین برود.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین هشدارهای امنیتی برخی کشورها به شهروندان خود در خصوص سفر به لبنان را اقدامی علیه این کشور ندانست و تنها آن را حاکی از نگرانی این کشورها نسبت به امنیت اتباع خود بر شمرد.

وی در رابطه با اجلاس ژنو 2 با محوریت بحران سوریه، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که این اجلاس به تعویق افتد و در صورتی که از لبنان دعوت شود در سطح وزیر خارجه در آن شرکت خواهیم کرد.

خاورم**2024 ** 1324
کد N44109

وبگردی