آفتاب

آغاز عملیات ارتش لبنان برای بازداشت همدستان تروریست سعودی

آغاز عملیات ارتش لبنان برای بازداشت همدستان تروریست سعودی

بیروت – ایرنا- نیروهای ارتش لبنان عملیاتی گسترده را در شرق این کشور برای شناسایی و بازداشت همدستان «ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروهک تروریستی گردان های «عبدالله عزام» آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون لبنانی «LBC» روز دوشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد که نیروهای بخش اطلاعات ارتش لبنان عملیات شناسایی را در «کامد اللوز» در منطقه بقاع غربی در شرق لبنان متمرکز کرده اند.

هدف از این عملیات شناسایی و بازداشت گروهی اعلام شده که ماجد الماجد را از بیمارستان «حامد» در این منطقه به بیمارستان «المقاصد» بیروت منتقل کرده اند.

بنابر این گزارش، این گروه اعضای باند جنایتکاران به نام «لالا» بوده و تروریست هایی از جمله «خالد الحاج» معروف به «ابو تکه»، «یوسف بکری»، «ربیع شودر» و «احمد عثمان» را شامل می شود.

این گروه تروریستی ، در ابتدا الماجد را از منطقه القلمون سوریه به عرسال در لبنان و پس از آن به بیمارستان حامد این شهر منتقل کردند و در نتیجه در پی ناتوانی پزشکان این بیمارستان در درمان وی، این تروریست سعودی را پیش از بازداشتش به بیمارستان المقاصد بیروت آوردند.

بعداز اعلام رسمی خبر بازداشت « ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت انفجار تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفته است، تهران رسما خواستار شرکت در روند بازجویی از این تروریست سعودی شد.

این انفجار تروریستی به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.

اما ناگهان فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماجد الماجد صبح شنبه در میان روند درمان در بیمارستان نظامی مرکزی ارتش بعد از آنکه وضعیتش بحرانی شد، مرد.

ناظران تاکید دارند با توجه به اهمیت پیگیری پرونده انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران و اعترافاتی که الماجد قبل ازمردن کرده است، سفر نمایندگان دستگاه های ذیربط ایرانی برای پیگیری این پرونده بسیار ضروری است و می تواند نقاط تاریک این پرونده بویژه علت مرگ مشکوک و ناگهانی الماجد را روشن کند.

عربستان سعودی با کالبد شکافی این تروریست سعودی مخالفت کرده است.

« علی عواض عسیری» سفیر عربستان سعودی روز یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون لبنانی LBC گفت: دولت عربستان سعودی خواستار تشریح کالبد شکافی ماجد الماجد نیست.

خاورم**2024 ** 1324
کد N43855

وبگردی