آفتاب
کارشناس مسائل خاورمیانه:

عربستان و رژیم صهیونیستی نگران اصلی تخلیه اطلاعاتی الماجد بودند

عربستان و رژیم صهیونیستی نگران اصلی تخلیه اطلاعاتی الماجد بودند

تهران- ایرنا- امیر موسوی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به عزم جدی عربستان برای مقابله با ایران در برگزاری مذاکرات هسته ای و کنفرانس ژنو2، گفت: عربستان و رژیم صهیونیستی نگران اصلی تخلیه اطلاعاتی ماجد الماجد بودند.

امیر موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا مرگ «ماجد الماجد» متهم اتفاقات تروریستی لبنان درمقابل سفارت ایران را مشکوک توصیف کرد و گفت: از آنجایی که دستگیری این فرد، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را نگران کرده بود، نشان می دهد که این متهم به مرگ طبیعی نمرده است.

وی اظهار داشت: دستگیری این فرد شرایط سختی را برای لبنان ایجاد کرده بود. چرا که اگر این کشور متهم را به ایران تحویل می داد به مشکل می خورد و نقش داشتن عربستان برملا می شد و اگر چنین نمی کرد در مقابل ایران ایستاده بود. به نظر می رسد که مرگ ماجد الماجد شرایط لبنان را از وضعیت اضطراری خارج کرد.

موسوی پیشنهاد کمک 3 میلیون دلاری عربستان به ارتش لبنان، 6 ساعت پس از دستگیری این متهم را مشکوک دانست و گفت: این کمک به ارتش لبنان که عامل اصلی در دستگیری الماجد بوده و در عین حال بسیار به مقامت لبنان نزدیک است، اقدام عجیبی است، اما از آنجا که ارتش لبنان بسیار ملی گرا است، بنابراین از این مسیر نتوانست به هدف خود برسد.

به گفته وی، بنابراین تحقیقات درباره مرگ مشکوک الماجد باید ادامه پیدا کند چرا که با مرگ این فرد بسیاری مسائل ناشناخته ماند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه تاکید کرد: الماجد سرنخ های بسیاری از ارتباط با عربستان و یا دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشت. در واقع رد پای این کشورها را می توان در اقدامات تروریستی علیه ایران و سوریه و در قضیه کشته شدن وزیر دارایی سابق لبنان پیدا کرد.

موسوی به برخی اظهار نظرهای الماجد در بیمارستان اشاره کرد و گفت: این متهم پیش از این به خروج یکی از خودروهای حاوی مواد منفجره از اردوگاه عین الحلوه در بیروت اشاره کرده بود که این اردوگاه متعلق به نیروهای ضد حزب الله است و از سوی بندربن سلطان حمایت می شود. این موضوع که مورد تایید مقامات جمهوری اسلامی نیز قرارگرفته به نظر می رسد از اهمیت بسیاری برخوردار باشد.

به عقیده وی، هر جمله ای که درباره این وقایع از سوی این متهم بیان شده می تواند سرنخی مهم برای ایران باشد. بنابراین ایران باید به متن بازجویی ها دسترسی پیدا کند.

این کارشناس مسایل بین المللی گفت: به نظر می رسد تا تحقق کنفرانس ژنو سوریه و حل مسائل هسته ای ایران، مسائلی از این دست ادامه پیدا کند چرا که عربستان عزم خود را برای رویارویی با ایران جزم کرده است. این کشور از طریق پشتیبانی مالی و تجهیزاتی به تروریست های منطقه هم در سوریه و هم در بحرین و عراق قصد ضربه زدن به ایران را دارد.

موسوی تاکید کرد: موفقیت دردستیابی به راه حل منطقی برای حل بحران سوریه و همچنین توافق کامل ایران با قدرت های منطقه ای، باعث تغییراتی محسوس در موقعیت عربستان خواهد شد.

سیام(4)9173**9157**1535
کد N43846

وبگردی