آفتاب
در مراسم تودیع اعلام شد:

گزارش 2697 روزه رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت/ همکاری دانشگاه با اروپای غربی و آمریکای شمالی

گزارش 2697 روزه رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت/ همکاری دانشگاه با اروپای غربی و آمریکای شمالی

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت آمریکاستیزی را از رسالت اصلی دانشگاه ها ذکر کرد و گفت: دو پروژه بزرگ عمرانی در دانشگاه در دستور کار است که امیدوارم در ریاست جدید با دریافت اعتبارات اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدسعید جبل عاملی در مراسم تودیع و معارفه با ارایه گزارشی از 2697 روز کاری خود افزود: بیش از 50 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و نسبت اعضای هیات علمی با رتبه دانشیاری 45 درصد است که این شرایط ممتازی را در میان دانشگاه های کشور ایجاد می کند.

وی تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه، ارتباط قوی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از دستاوردهای فرهنگی این دانشگاه نام برد و اظهار داشت: راه اندازی مجدد دانشکده های فیزیک و ریاضی، ایجاد پردیس دانشگاهی، راه اندازی دانشکده مهندسی پیشرفت، ایجاد دانشکده فناوری های نوین و لغو قراردادهای آموزشی با موسسات خصوصی از جمله دستاوردهای آموزشی این دانشگاه به شمار می رود.

جبل عاملی با اشاره به میزان تولیدات عملی این دانشگاه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات پایگاه استنادی ISI در سه سال اخیر منتهی به سال 2012 بیش از 42 درصد مقالات دانشگاه در این پایگاه مستندسازی شده و 70 درصد مقالات پراستناد این دانشگاه مربوط به 6 سال منتهی به 2012 می شود.

رئیس سازمان دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه بیشترین جغرافیای همکاری عملی این دانشگاه با آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده است، ادامه داد: در پایان سال 92 نسبت سرانه مقالات ISI به 2.5 به ازای هر عضو هیات علمی رسیده است.

وی با اشاره به مشارکت این دانشگاه در اجرای پروژه های کلان ملی خاطرنشان کرد: طراحی کفی ملی برای خودروی سواری کلاس B، پیاده سازی سامانه سریع السیر ریلی، طراحی و ساخت پروتز عصبی حرکتی زیرجلدی، معماری و راه اندازی مرکز سایبری و طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره از جمله طرح های کلان ملی است که این دانشگاه در آن مشارکت دارد.

جبل عاملی با بیان اینکه با اخذ مجوز از شورای گسترش اقدام به ایجاد 12 پژوهشکده جدید کردیم، ادامه داد: علاوه بر آن اقدام به ارتقای زیرساخت های پژوهشی، ارتقاء سطح گرنت و ارتقاء مرکز رشد دانشگاه نیز شده است.

وی سرانه وصولی قراردادهای صنعتی این دانشگاه را 50 میلیون تومان به ازای هر عضو هیات علمی ذکر کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر در میان دانشگاه های کشور رتبه 7 را به دست آورده ایم و در منطقه نیز رتبه 20 را کسب کردیم.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت با اشاره به پروژه های جدید این دانشگاه یادآور شد: 2 پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد امام رضا(ع) و ساختمان مرکزی فناوری های پیشرفته از جمله پروژه های بزرگ این دانشگاه است که امیدواریم در دوره ریاست جدید با دریافت بودجه های لازم اقدام به تشکیل این پروژه ها شود.

وی انتشار 9 مجله تخصصی، ایجاد 9 قطب علمی و پرهیز از انجام فعالیت مخرب سیاسی را دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد و ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه ها آمریکا ستیزی و استکبار ستیزی است.

جبل عاملی با انتقاد از اینکه هرگز از استقلال دانشگاه ها تعریف درستی نشده است ادامه داد: استقلال دانشگاه ها تنها در حد شعار و در حد برنامه وزرا برای کسب رای اعتماد از مجلس است ولی هرگز به آن پرداخته نشده است.

کد N43756

وبگردی