آفتاب
پیام لاریجانی به همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری:

مرکز پژوهش ها به مرکز مشاوره کارآمد برای قوه مقننه تبدیل شده است

مرکز پژوهش ها به مرکز مشاوره کارآمد برای قوه مقننه تبدیل شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون گذاری تاکید کرد: امروز مرکز پژوهش ها به مرکز مشاوره ای کارآمد و بالنده برای قوه مقننه کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به دلیل بیماری در همایش ملی نقش پژوهش در قانون گذاری که از سوی مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد حضور نداشت، طی پیامی از این همایش قدردانی کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

این همایش فرصت مغتنمی است تا صاحبان فکر و اندیشه در خصوص راهبردهای بهره جستن از پژوهش با هدف کاربردی کردن نظام قانون گذاری کشور بیاندیشد.

از این منظر می توان از ظرفیت های ارزشمند علمی و حوزوی کشور بهره جست.

در دنیای معاصر یکی از ابعاد مهم همزیستی مسالمت آمیز بشر در نظام قانون گذاری هر کشور نهفته است که بدون شک قانون گذاری مناسب می تواند مشکلات را حل کند.

و قانون گذاری صحیح و روزآمد برخاسته از متن و جایگاه پژوهش در نظام قانون گذاری است. بر همین اساس قانون گذاری در دنیای تخصصی امروز نیازمند برگرفتن از آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی که برگرفته از قوانین دقیق است می باشد.

از همین رو نمایندگان مجلس با درک صحیح از نیاز امروز دستگاه قانون گذاری یک مرکز پژوهشی کاربردی پایه گذاشتند و امروز این مرکز پس از گذشت حدود 18 سال از عمر خود به مرکز مشاوره کارآمد و بالنده در آمده است.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باید با تجمیع توان خود و استفاده بهینه از آن و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت های موجود علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی مجلس شورای اسلامی را در امر قانون گذاری کارآمد یاری کند.

در این جا لازم می دانم به دلیل اینکه توفیق حضور در این همایش باشکوه نصیبم نشد از همه حضار عذرخواهی کنم و از همه پژوهشگران، کارکنان، مدیران و به ویژه همکارانم آقای دکتر جلالی ریاست مرکز و آقای دکتر جهانگیرزاده قائم مقام مرکز تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم با تلاش مضاعف همه محققان این مرکز شاهد بالندگی آن باشیم.

به گزارش مهر در پایان این همایش دقایقی به پژوهشگران و کارمندان برگزیده مرکز پژوهش ها توسط محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش ها اهدا شد.

کد N43580

وبگردی