آفتاب

وعده رئیس‌‌جمهوری كره‌جنوبی برای ارائه كمك‌های بشردوستانه به پیونگ‌یانگ

وعده رئیس‌‌جمهوری كره‌جنوبی برای ارائه كمك‌های بشردوستانه به پیونگ‌یانگ

رئیس‌جمهوری كره‌جنوبی طی سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی، با وعده كمك‌های بشردوستانه به كره‌شمالی، از مقام‌های پیونگ‌یانگ خواست زمینه دیدار خانواده‌های جدا شده دو كره را فراهم كنند.

رئیس‌جمهوری كره‌جنوبی امروز – دوشنبه – به همسایه شمالی خود وعده كمك‌های بشردوستانه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پارك گیون های» رئیس‌جمهوری كره‌جنوبی طی سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی، با وعده كمك‌های بشردوستانه به كره‌شمالی، از مقام‌های پیونگ‌یانگ خواست زمینه دیدار خانواده‌های جدا شده دو كره را فراهم كنند.

وی ابراز امیدواری كرد كه اعضای مسن‌تر این خانواده‌ها حوالی سال جدید چینی كه از ۳۱ ژانویه آغاز می‌شود، با یكدیگر دیدار كنند.

پیونگ‌یانگ در ماه سپتامبر گذشته در دقایق آخر، برنامه دیدار خانواده‌های جدا شده را لغو كرده و دلیل این مساله را «رویكرد‌های كینه‌توزانه كره‌جنوبی» اعلام كرد.

پارك همچنین با اشاره به اعدام شوهر عمه رهبر كره‌شمالی، گفت كه این اقدام تردید‌هایی را درباره ثبات در این كشور ایجاد كرده است.

سخنان پارك در حالی بیان می‌شود كه مقام‌های كره‌شمالی نیز اخیرا بر تعهد خود به تلاش برای بهبود روابط با كره‌جنوبی تاكید كرده‌اند.

«كانگ جی یونگ» مدیر کمیته اتحاد صلح‌آمیز دو کره طی مقاله‌ای در روزنامه «رودونگ شینمون» نوشت: «به طور قاطعانه تصمیم گرفتیم تا با تلاش برای بهبود روابط دو کره از طریق همکاری نزدیک با کره‌جنوبی و نظارت بر هموطنان، به اتحاد مجدد ملی دست یابیم.»

كانگ تاكید كرد كه سال جدید میلادی فرصتی برای دستیابی به پیشرفتی چشمگیر در روند اتحاد مجدد دو كره است.

 

کد N43555

وبگردی