آفتاب

"با اجرای طرح "قدس بزرگ"، 10 درصد از مساحت کرانه باختری اشغال می‌شود"

"با اجرای طرح "قدس بزرگ"، 10 درصد از مساحت کرانه باختری اشغال می‌شود"

مدیر بخش نقشه‌برداری جمعیت مطالعات عربی شهر قدس اعلام کرد که اجرای طرح "قدس بزرگ" به اشغال 10 درصد از مساحت کرانه باختری می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، خلیل تفکچی، مدیر بخش نقشه‌برداری جمعیت مطالعات عربی شهر قدس خاطرنشان کرد: با اجرای طرح موسوم به "قدس بزرگ" که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در راستای مذاکرات صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرده، 10 درصد از مساحت کرانه باختری اشغال خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح از شهرک "جوش عتصیون" واقع در جنوب "بیت لحم" تا شهرک "معالیه ادومیم" در شهر قدس و شهرک "غفقات زئیف" در شمال قدس و روستاها و مناطق فلسطینی بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری را در برمی‌گیرد.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا در راستای تلاش برای پیشبرد روند مذاکرات صلح خاورمیانه و حل و فصل نهایی اختلافات میان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی طرحی را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ارائه داد و از وی خواست تا قدس را به عنوان پایتختی برای دو کشور فلسطین و اسرائیل بپذیرد اما تعدادی از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که فلسطینی‌ها این طرح را نمی‌پذیرند.

تفکچی اظهار داشت: فلسطینی‌ها تنها 13 درصد از مساحت قدس را در اختیار دارند که در حال حاضر 1.2 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد درحالی که اسرائیل 87 درصد از اراضی قدس شرقی را در اختیار داشته و 200 هزار شهرک‌نشین در آنجا سکونت دارند و این منطقه همان جایی است که فلسطینی‌ها قصد دارند آن را به عنوان پایتخت کشور آتی خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N43446

وبگردی