آفتاب
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

عربستان در دام اقدامات تروریستی منطقه گرفتار شده است

عربستان در دام اقدامات تروریستی منطقه گرفتار شده است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما ریشه اقدامات تروریستی را در منطقه نمی دانیم گفت: عربستان در دام این اقدامات گرفتار شده است و طراح اصلی این تحرکات به سیاست های غرب در منطقه به عربستان بر می گردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه دومین همایش نقش پژوهش در قانون گذاری که صبح دوشنبه در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اقدام هیات پارلمانی اروپایی نسبت به ملاقات با دو نفر از عوامل فتنه در سفارت یونان گفت: حضور هیات های پارلمانی در کشور عمل خوبی است و باید ادامه یابد.

لاریجانی گفت: هیات پارلمانی اروپا و سایر هیات ها که به ایران سفر می کنند برنامه های تنظیم شده ای دارند. هیچکس در جمهوری اسلامی ایران به هیات پارلمانی اتحادیه اروپا نگفته بود که به طور محرمانه در جایی ملاقاتی داشته باشند بنابراین عمل آنها خطا بود و هیچکس نه در مجلس و نه در جای دیگری به آنها مجوز چنین کاری نداده بود.

وی افزود: آنها باید پاسخگوی کار غیرمعقول، غیرمتداول و غیرمودبانه خود باشند، از لحاظ سیاسی این اقدام کاملاً قابل فهم است آنها می خواستند به باقی مانده های جریان فتنه بگویند نترسید ما هوای شما را داریم زیرا احساس کردند جریان فتنه احساس ضعف دارد.

لاریجانی ادامه داد: این خبط سیاسی غرب در امور داخلی کشور ما محسوب می شود که البته خط غلط و نادرستی است و خلاف همه مقررات بین المللی محسوب می شود بنابراین می توانم قاطعانه بگویم هیچ نهادی در جمهوری اسلامی از مجلس، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه با درخواستی در این خصوص مواجه نبود که بخواهد آن را بررسی کند حتی اگر مطرح می کردند که چنین درخواستی دارند و بی اجازه قصد ملاقاتی را دارند حتماً با آنها مخالفت می شد. کسی با این رفتار نامناسب موافقت ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین درباره این که پس ادعای این که شما موافق این ملاقات بوده اید را تکذیب می کنید یا نه پاسخ داد: این مساله برای پوشاندن برخی اقدامات ناروای خودشان بود، البته ما در ستاد حقوق بشر از حیثیت همه شهروندان مان دفاع می کنیم چه کسانی که محکوم باشند و چه کسانی که محکوم نباشند؛ ستاد حقوق بشر برای دفاع از شهروندان ما است. دفاع ما از حقوق شهروندان غیر از مجوز برای شکستن قوانین و نورم بین الملل است.

وی همچنین درباره قطعنامه ضد حقوق بشری که علیه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل وضع شد، گفت: هم جواب قطعنامه به تفصیل توسط حقوق بشر تهیه و برای سازمان ملل فرستاده شد و هم مسئولان وزارت امور خارجه مواضع روشنی در این باره اتخاذ کردند.

لاریجانی همچنین  درباره عملکرد وزارت امور خارجه در واکنش به مرگ ماجد الماجد عامل انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: بنده نظرم را درباره فعالیت های تروریستی که در منطقه صورت می گیرد به طور صریح اعلام می کنم که ریشه این فعالیت های تروریستی در منطقه نیست، متاسفانه کشور عربستان در این دام افتاده است و طراح اصلی این تحرکات به سیاست های غرب در منطقه بر می گردد.

وی ادامه داد: اینها یک روزی پرچم مبارزه با تروریسم را بالا برده بودند، امروز خودشان از حامیان روش های تروریستی به شکل های مختلف هستند بنابراین توصیه ما به همه کشورهای منطقه این است که فکر نکند با حمایت از کشورهای تروریستی به اهداف خود خواهند رسید و یا آین که از آثار آن در امان خواهند بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نهادهای مربوطه در کشورمان از جمله وزارت امور خارجه مساله انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را با دقت دنبال خواهند کرد؛ البته ما نسبت به سایر اقدامات تروریستی در منطقه نیز حساست بالایی داریم.

کد N43350

وبگردی