آفتاب

تولید بیش از 12 هزار تن شلغم در ‌خاش

تولید بیش از 12 هزار تن شلغم در ‌خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش اعلام کرد: کار برداشت شلغم از سطح 350 هکتار از اراضی شهرستان خاش از اوایل آذرماه آغاز شده و تا اواخر بهمن ادامه خواهد داشت.

امان‌الله طوقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت بیش از 12 هزار تن شلغم تولید و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان و حتی خارج از استان عرضه شود.

وی با بیان اینکه شلغم گیاهی است از خانواده شب بو که در هوای معتدل می‌روید و برگ‌های سبز آن هم دارای ارزش عذایی است گفت: این گیاه به عنوان معجزه گیاهان در فصل سرما شناخته شده و سرشار آنتی بیوتیک طبیعی بوده و علاوه بر ویتامین های A،E‌ ,‌C دارای انسولین گیاهی نیز است.

طوقی همچنین گفت: سطح زیر کشت شلغم روز به روز در حال گسترش است، بطوری‌که در اکثر روستاهای بخش مرکزی و نوک آباد خاش از قبیل عباس آبا‌د، اسماعیل آبا‌د،‌ اکبر آباد پشتکوه و مناطق حاشیه تفتان کاشت آن انجام می‌شود که به علت بازار مناسب و استقبال کشاورزان سطح زیر کشت آن نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان ضمن بیان اینکه کاشت این محصول که در شهریور ماه انجام شده برای حدود 1500 نفر اشتغال ایجاد کرده ‌است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب علاوه بر شلغم 100 هکتار از اراضی خاش نیز به کشت هویچ و چغندر لبونی اختصاص یافته که برداشت این محصولات نیز همزمان با شلغم آغاز شده و پیش بینی می‌شود بیش از 2500 تن از این محصولات نیز تولید و روانه بازار مصرف شود.

انتهای پیام

کد N43277

وبگردی