آفتاب
براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی؛

محبوبیت دولت اردوغان کاهش یافته است

محبوبیت دولت اردوغان کاهش یافته است

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در ترکیه از کاهش محبوبیت دولت رجب طیب اردوغان به خاطر مساله فساد مالی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی که اخیرا در ترکیه انجام شد، محبوبیت دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به خاطر مساله فساد مالی که چند تن از وزرای کابینه به دست داشتن در آن متهم شده‌اند، به میزان پنج درصد کاهش یافته است.

در این نظرسنجی که با مشارکت بیش از 5000 شهروند ترکیه‌ای در 36 استان این کشور انجام شد، محبوبیت دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از 48 درصد به 43 درصد کاهش یافت.

همچنین محبوبیت حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه به 39 درصد رسیده است. 52 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی نیز اتهامات وارده به دولت را به خاطر فساد مالی تایید و 35 درصد آن را توطئه‌ای علیه اردوغان قلمداد کردند.

این در حالی است که اردوغان روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه‌نگاران تصریح کرد: تمامی نظرسنجی‌هایی که انجام شده حاکی از برتری حزب ما در انتخابات آتی و برتری بر دیگر احزاب است.

بولنت ارینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه و سخنگوی دولت اعلام کرد: این نظرسنجی‌ها از سوی چهار شرکت انجام شد و مشخص شد میزان حمایت از حزب عدالت و توسعه به حدود 52 درصد رسیده است و این بیانگر عدم تاثیرپذیری محبوبیت این حزب از تظاهرات شهروندان ترکیه‌ای در ژوئن گذشته و مسائل فساد مالی در حال حاضر است.

انتهای پیام

کد N43255

وبگردی