آفتاب

وزیر خارجه مصر: قطر به مداخلاتش پایان ندهد تدابیر دیگری اتخاذ می‌کنیم

وزیر خارجه مصر: قطر به مداخلاتش پایان ندهد تدابیر دیگری اتخاذ می‌کنیم

وزیر خارجه مصر تصریح کرد: در صورتی که قطر به دخالت‌های خود در امور داخلی مصر پایان ندهد، قاهره دست به اقدامات دیگری خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در سفر دو روزه‌اش به الجزایر خاطرنشان کرد: در جریان مذاکراتم با طرف‌های الجزایری اگر در خصوص اوضاع داخلی مصر پرسیده شود،‌ آن را تشریح خواهم کرد و این مساله یک امر طبیعی است و هیچ مشکل در خصوص آن وجود ندارد.

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: در سایه چالش‌های بزرگ و خطرناکی که جهان عرب و آفریقا با آن مواجه است، رایزنی‌های الجزایر و مصر یک وظیفه و مسئولیت به شمار می‌آید.

فهمی عنوان داشت: از آن جا که الجزایر و مصر دو کشور مهم در منطقه هستند باید جهت برقراری ثبات و بهبود اوضاع کشورهای عرب و آفریقایی با هم رایزنی‌هایی داشته باشند.

وزیر خارجه مصر همچنین در مصاحبه با روزنامه عربستانی "عکاظ" تصریح کرد: در صورتی که قطر به دخالت‌های خود در خصوص امور داخلی مصر پایان ندهد، قاهره تدابیر دیگری در قبال دوحه اتخاذ خواهد کرد.

وی عنوان داشت: موضع قطر به هیچ وجه مورد قبول قاهره نیست و نباید هیچ کشوری در امور داخلی دیگر کشورها مداخله کند.

وی افزود: پیشتر سفیر قطر احضار و به وی ابلاغ شد که دوحه مسئول پیامدهای ناشی از این مداخله‌ها در امور داخلی مصر است.

فهمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عدم سفر جان کری، وزیر خارجه امریکا به مصر در جریان سفر جدیدش به منطقه نشانگر تنش در روابط قاهره و واشنگتن است،‌ گفت: من این نظرات را نمی‌پذیرم. چرا که چند ساعت گذشته تماس تلفنی با گروه "دوستان سوریه" داشتیم تا اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دهیم و وزارت خارجه مصر و آمریکا نیز در آن مشارکت کردند.

این مقام مصری تصریح کرد: کری برای مذاکرات صلح خاورمیانه به منطقه آمده است. ما از منابع مختلف در جریان این مذاکرات قرار می‌گیریم و یک فرستاده آمریکا ظرف ساعت‌های آتی وارد مصر می‌شود و من پس از بازگشت از الجزایر با وی دیدار خواهم کرد.

وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد که آمدن یا نیامدن جان کری به کشورش را به موضع‌ سیاسی واشنگتن ربط نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد N42852

وبگردی