آفتاب

کمیسیون آموزش مجلس مسیر تعامل با وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش را برگزید

کمیسیون آموزش مجلس مسیر تعامل با وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش را برگزید

تهران - ایرنا - اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصمیم گرفتند در آینده ای نزدیک نشست مشترکی با وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری برگزار کنند تا از این پس دغدغه های نمایندگان را نه در قالب سوال و تذکر بلکه به شیوه تعاملی حل کنند.

«عبدالوحید فیاضی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در این باره گفت: نمایندگان مجلس دغدغه هایی را در حوزه آموزش کشور دارند و تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای نظارتی از جمله سوال و تذکر ایرادهای موجود را حل کنند.

وی با تاکید بر این که پیگیری ها و تقاضاهای نمایندگان در چارچوب قانون صورت می گیرد، گفت: برگزاری نشست های تعاملی سبب می شود دولت کمتر با سوالات و تذکرات در صحن مجلس رو به رو شود و اشکالات مورد نظر نمایندگان نیز حل شود.

فیاضی تاکید کرد: در جلسه یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مقرر شد برای ایجاد هماهنگی های لازم در حوزه ارتباطات، جلساتی بین کمیسیون ها، وزرای مربوطه و معاونان پارلمانی وزارتخانه ها برگزار شود تا این تفاهم و همدلی حاصل شود.

وی همچنین از تصویب کلیات طرح جامع آموزش، تربیت حرفه ای و مهارتی در این کمیسیون خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در جلسات علنی مجلس سازمانی تشکیل خواهد شد که جایگزین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می شود.

نماینده مردم محمود آباد و نور در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: در این جلسه رییس و دیگر مسوولان دانشگاه شهید بهشتی حضور یافتند و توضیحاتی پیرامون موضوع ادغام دانشگاه شهید عباسپور با دانشگاه شهید بهشتی ارایه کردند.

سیام**2025**1572
کد N42468

وبگردی