آفتاب

بروجردی: از تشکیل کمیته نظارت بر مذاکرات هسته ای اطلاعی ندارم

بروجردی: از تشکیل کمیته نظارت بر مذاکرات هسته ای اطلاعی ندارم

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار بی اطلاعی از تشکیل کمیته ناظر بر تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: اتفاق جدیدی در این زمینه اتفاق نیافتاده است و باید سخنان کسانی که این موضوع را مطرح کردند، بشنویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در حاشیه نوزدهمین سالگرد شهادت سرلشگر منصور ستاری در جمع خبرنگاران درباره تشکیل کمیته ناظر بر تیم مذاکره کننده هسته ای که توسط یکی از نمایندگان مطرح شده است، افزود: اتفاق جدیدی در مورد تشکیل کمیته ناظر بر تیم هسته ای نیفتاده است.

بروجردی با بیان اینکه جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از چند روز تعطیلی برگزار می شود، گفت: باید سخنان کسانی که این موضوع را مطرح کرده اند، در کمیسیون بشنویم و از سوی دیگر از این موضوع اطلاع خاصی ندارم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نظارت سران قوا و اعضای شورای عالی امنیت ملی بر مذاکرات هسته ای، گفت: مساله هسته ای در بالاترین سطح قرار دارد و در شورای عالی امنیت ملی همه سران نظام حضور دارند.

وی افزود: شخص رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاستگذار کلان، این مذاکرات را هدایت می کنند و فرمایشات ایشان فصل الخطاب هر تصمیمی در عرصه هسته ای است.

بروجردی تصریح کرد چنانچه این کمیته هم تشکیل شود، فکر نمی کنم اتفاق جدیدی بیفتد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: تلاش می کنیم انسجام و وحدت ملی را در موضوع هسته ای حفظ کنیم تا دشمن فکر نکند دچار اختلاف شده ایم، حرف همه ما یکی است و آن اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ما است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خروجی تحولات جدید به نفع جمهوری اسلامی است و مجلس و کمیسیون امنیت ملی، تحولات را رصد می کند و حساسیت مضاعفی نسبت به این موضوع دارد تا بتوانیم از این عرصه عبور کنیم.

وی تاکید کرد: چشم انداز نهایی توافقنامه ژنو خروج پرونده ایران از شورای امنیت، رفع همه تحریم ها و عادی شدن وضعیت ایران در ارتباط با برنامه صلح آمیز هسته ای است.



*** قوه قضاییه ابهامی داشته باشد، نمایندگان پاسخ می دهند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره احضار علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به قوه قضاییه نیز گفت: مسایل مربوط به آقای مطهری چیزی جدیدی نیست؛ در صورتی که قوه قضاییه نسبت به نمایندگان ابهامی داشته باشد، نمایندگان به این مساله پاسخ می دهند؛ البته اگر طبق قانون سخنانشان ابهام آفرین باشد.

بروجردی در عین حال تصریح کرد: جرم زمانی قابل اطلاق است که چیزی ثابت شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بحران های اخیر در عراق توسط گروه تروریستی القاعده گفت: عاملان بحران ها در عرصه سوریه دنبال انتقال بحران به کشورهای منطقه از جمله عراق و لبنان هستند و احساس می کنند علت شکست آنها در سوریه محور مقاومت عراق و لبنان بوده است.

بروجردی در مورد نقش عربستان در اقدامات تروریستی «داعش» در لبنان نیز افزود: این یک واقعیت انکارناپذیر است.

اجتمام(3)**9105**1572
کد N42459

وبگردی