آفتاب

نامگذاری میدانی در رام الله به نام نلسون ماندلا

نامگذاری میدانی در رام الله به نام نلسون ماندلا

تهران – ایرنا – پایگاه اینترنتی کمیته همبستگی فلسطین در آفریقای جنوبی از نامگذاری یکی از میادین شهر رام الله به نام ˈنلسون ماندلاˈ رهبر فقید آفریقای جنوبی و رهبر مبارزات ضد نژاد پرستی جهان خبر داد.

این پایگاه اینترنتی به نقل از یک بیانیه شورای شهر ˈرام اللهˈ اعلام کرد که این شورا در آخرین جلسه خود در روز شنبه تصمیم گرفت تا یکی از میادین این شهر در منطقه ˈالطیرهˈ را به نام نلسون ماندلا نام گذاری کند.

براساس این بیانیه، شورای شهر رام الله این تصمیم را با هدف قدردانی از نقش مبارزات ضد نژاد پرستانه رهبر فقید آفریقای جنوبی و مبارزه برای حقوق بشر و حمایت او از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آنها که همان برخورداری از آزادی و حق تعیین سرنوشت خود است، اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، ماندلا همواره از حامیان حقوق ملت فلسطین و خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بود و اعتقاد داشت انقلاب ضد تبعیض نژادی جهان زمانی به نتیجه مطلوب خود خواهد رسید که فلسطینیان از بند رژیم نژاد پرست صهیونیستی آزاد شوند.

شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشتر با دو فوریت طرح نامگذاری یکی از خیابانهای

تهران به نام ماندلا را تصویب کرد.

براساس طرح پیشنهادی ˈغلامرضا انصاریˈ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مناسبت مرگ ماندلا و جایگاه وی در عرصه آزادی خواهی، صلح طلبی و حقوق برابر انسان ها، همچنین مقرر شد تندیس ماندلا نیز در ورودی این خیابان نصب شود.

مترجمام**1378**1010
کد N42399

وبگردی