آفتاب
اندیشمند یونانی:

پیشنهاد ایران تنها راه رسیدن به صلح جهانی است

پیشنهاد ایران تنها راه رسیدن به صلح جهانی است

آتن- ایرنا- اندیشمند یونانی با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران برای مقابله با افراط گرایی، آن را تنها راه رسیدن به صلح جهانی دانست.

اونگلوس پسیاس اندیشمند و تحلیلگر مسایل سیاسی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به تصویب پیشنهاد ایرانی مقابله با افراط گرایی در مجموع عمومی سازمان ملل متحد گفت: پیشنهاد ریاست جمهوری ایران که در مجمع عمومی سازمان ملل مورد حمایت قاطع قرار گرفت، فرصت و امیدی بزرگ برای تحقق صلح پایدار در جهان و تنها راه نیل به این هدف می باشد.

وی همچنین گفت: پیشنهاد ایران برای مقابله با افراط گرایی و خشونت در جهان نشان داد که هنوز ملتی های با تمدنی هستند که واقعاً خواستار صلح پایدار در جهان می باشند و جامعه جهانی پس از تصویب این پیشنهاد مهم، برای عملی کردن آن بایستی هماهنگ و منسجم گام بردارد.

اندیشمند یونانی در ادامه افزود: جامعه جهانی که خواستار ایجاد صلح پایدار می باشد، بایستی از این فرصت بوجود آمده جهت تحقق صلح پایدار در جهان حمایت و بخوبی بهره برداری کند.

وی افزود: این طرح در راستای سیاست های انساندوستانه و مبتنی بر عدالت گرایی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل و معضلات جهانی از طریق مذاکره و چنین طرحی مسئولیت جهانی ایران را در مقابل مسائل مهم منطقه ای و جهانی نشان می دهد که مستلزم حمایت تمامی کشورهاست.

این اندیشمند یونانی که بنیانگذار حرکت یک کشتی بر غزه می باشد در ادامه افزود: ایران به عنوان کشوری متمدن و تاریخی طبیعی است که سیاست های صلح طلبانه و انساندوستانه ای از خود نشان می دهد زیرا ملت های متمدن به خوبی می دانند که تنها راه رسیدن به صلح جهانی از طریق گفت وگو، منطق، عقلانیت و اعتدال میسر می شود و این ابتکار رئیس جمهور ایران دقیقاٌ همین خواسته را نشان می دهد.

پسیاس گفت: ایران کشوری آزاد، مستقل و دارای هویتی اصیل، مردمی با عزت، فرهنگی و افتخارآفرین است و به همین دلیل می بینیم که سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین این کشور در گذشته و هم اکنون دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران ابتکار عمل را برای برون رفت بشریت از معضلات و مشکلاتی که نظام سرمایه داری و خود خواهان ایجاد کرده اند را به مجموع عمومی سازمان ملل متحد ارایه می کنند و جامعه جهای چنانچه خواستار صلحی پایدار بر مبنای عدالت اجتماعی است، بایستی از این طرح ها کاملاً حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای سلطه طلب حیات و تامین منافع خود در جهان را در سایه ایجاد تنش، افراگرایی و خشونت در میان ملت های دیگر می بینند و از این رو با هرگونه صلح و آرامش در جهان از اساس مخالف هستند.

پسیاس با اشاره به توسعه طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه و حمایت همه جانبه آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی با رژیم اشغالگر قدس، گفت: تنش و افراط گرایی که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای عربی در منطقه خارومیانه به آن دامن زده می شود، در واقع هدف آنان تامین منافع رژیم اشغالگر قدس است که متاسفانه تعدادی از کشورهای عربی مساله فلسطین را به فراموشی سپرده و همگام با این رژیم در صدد تنش آفرینی در کشورهای جهان اسلام برآمده اند که ملل جهان اسلام از این راه متضرر و رژیم صهیونیستی بهره مند می شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم که مردم و سران بعضی از کشورهای منطقه تا دیر نشده به خود آیند و به مساله فلسطین و مردم مظلوم آن بیندیشند، از افراط گرایی و ایجاد تنش دوری کنند تا بیش از این به وسیله ای برای رسیدن رژیم اشغالگر قدس به اهدافش مبدل نگردند.

اروپام**2170**1337
کد N42298

وبگردی