آفتاب

بازتاب مرگ مشکوک تروریست سعودی در روزنامه های لبنانی

 بازتاب مرگ مشکوک تروریست سعودی در روزنامه های لبنانی

مرگ مشکوک سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام که در حمله انتحاری اخیر به سفارت ایران در بیروت دست داشت، در رسانه های لبنانی بازتاب داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرگ مشکوک ماجد الماجد سرکرده سعودی گروه تروریستی عبدالله عزام مسئول حمله انتحاری اخیر به سفارت ایران در بیروت در روزنامه های لبنان بازتاب داشته است به طوری که روزنامه النهار چاب بیروت نوشت :  تنها پس از 24 ساعت از مرگ ماجد الماجد تروریست عربستانی، یکی از رهبران سلفی نزدیک به القاعده در اردن به خبرگزاری ها گفت : گروه النصره و  داعش به طور رسمی تصمیم به دخالت نظامی در لبنان گرفته اند، تا جایی که داعش مسئولیت انفجارهای جنوب لبنان (ضاحیه) را به عهده گرفته است و قصد دارند لبنان را به عراق دیگری تبدیل کنند.

روزنامه المستقبل ارگان جریان المستقبل وابسته به سعد الحریری که از حمایت گسترده آل سعود برخوردار است، با تیتر "رازهای الماجد با جسدش دفن شد" به این موضوع پرداخته است .

این روزنامه می نویسد: با مرگ ماجد الماجد باید منتظر ماند که سفارت عربستان سعودی درخواستی برای تحویل جسد ماجد الماجد خواهد داد؟ "علی عواض العسیری" سفیر عربستان سعودی در لبنان به روزنامه المستقبل گفت: ما منتظر گزارش و اعلام نظر پزشکی قانونی در رابطه با علت مرگ الماجد هستیم در پی آن به درخواست خانواده وی برای تحویل جسد ماجد الماجد و انجام کارهای قانونی آن با دولت لبنان گفتگو خواهیم کرد.

روزنامه الدیار نیز نوشت :سوال های مبهم و مرموزی در رابطه با مرگ الماجد وجود دارد .اطلاعاتی که نشان می دهد ماجد الماجد در حال معالجه در بیمارستان المقاصد بود و در مسیر بین المللی  بازداشت و به " بیمارستان نظامی بدار "منتقل شد . وی  از نارسایی کلیوی  رنج می برد که کمکهای اولیه پزشکی به وی ارائه شده بود. با این حال شایعه های زیادی در مورد مرگ وی وجود دارد . از جمله سکته های مغزی و قلبی که تنها در حد یک شایعه باقی ماند . حال باید منتظر ماند و دید گزارش پزشکی قانونی مرگ وی را ناشی از  چه عاملی می داند ؟ یا ارتش این اطلاعات را تکذیب خواهد کرد؟

 اطلاعات دیگری در مورد الماجد وجود دارد که نشان می دهد : وی با گذرنامه جعلی با نام محمد احمد الماجد وارد لبنان شده بود، و مقامات واشنگتن اطلاعاتی را در مورد الماجد به دولت لبنان داده است که منجر به دستگیری وی شد . گفته می شود یک گروه امنیتی عربستان در مراحل اولیه تحقیقات نیز حضور داشته است.


 

کد N42201

وبگردی