آفتاب

ابراز تعجب سخنگوی جبهه پیروان از قائم مقام حزب اعتماد ملی

ابراز تعجب سخنگوی جبهه پیروان از قائم مقام حزب اعتماد ملی

تسنیم نوشت:

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید در خصوص شیوه‌های تشکیل خانه احزاب هم‌فکری کنیم تا با تعامل و همفکری همه احزاب این خانه تشکیل شود.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان احزاب با وزیر کشور گفت: جلسه دیروز در نوع خود جدید و به اعتقاد بنده، مطالبی که پیرامون نهادینه شدن احزاب، قانون احزاب و فرهنگ تحزب در ایران مطرح شد، اساسی بود.
وی ضمن ابراز امیدواری برای عملیاتی شدن مطالب و پیشنهادات دبیران‌ کل احزاب، افزود: انتظار داریم این جلسات استمرار داشته باشد تا در جلسات آتی مطالب مطرح شده در جلسه قبلی را پیگیری کنیم.
دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه پاسخ‌های وزیر کشور هم منطقی بود، اظهارداشت: به نظرم بین احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در خصوص ساماندهی احزاب امیدی ایجاد شده است.
سجادی در ادامه با اشاره به هم اندیشی احزاب درخصوص تشکیل خانه احزاب در دوره جدید،گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری در دوره قبلی این خانه، فعال بود و در دوره جدید نیز، معتقدیم باید برای تشکیل خانه احزاب به احزاب قانونی فراخوان داده شود تا مجمع عمومی برگزار و مسئولان خانه احزاب را انتخاب کنند.
وی در عین حال همکاری همه احزاب را برای تشکیل مجدد خانه احزاب ضروری عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری همه احزاب موجود و قانونی در کشور، باشگاه احزاب تشکیل خواهد شد تا در آن برنامه‌های کلان سیاسی، منافع ملی و برنامه‌هایی همچون سیاست خارجی با حضور احزاب مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
"البته باید در خصوص شیوه‌های تشکیل خانه احزاب هم‌فکری کنیم تا با تعامل و همفکری همه احزاب این خانه تشکیل شود".
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره اینکه آیا احتمال می‌دهید احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب برای تشکیل خانه احزاب به جمع بندی برسند؟ گفت: اظهارات دیروز باهنر و دیگران مبنی بر تشکیل خانه احزاب بود، البته در تشکیل این خانه باید از احزاب فعال دعوت شود نه اینکه احزاب یک شبه و قارچ‌گونه در تشکیل خانه احزاب نقش ایفاء کنند.
سجادی همچنین درمورد چینش احزاب دعوت شده از سوی وزارت کشور، افزود: وزارت کشور اعلام کرد از احزاب قانونی و فعال دعوت کرده‌ایم البته اظهارات دیروز منتجب نیا مبنی بر تقاضای دو میلیون برای عضویت در این حزب، تعجب برانگیز بود. مگر دبیرکل این حزب در انتخابات چه رایی به دست آورد که دو میلیون نفر تقاضای عضویت کرده‌اند؟
/27212

کد N42054

وبگردی