آفتاب
تابش خبر داد:

اختصاص 66 درصد اعتبارات فصل بهداشت در بودجه 93 به دانشگاه‌های علوم پزشکی

اختصاص 66 درصد اعتبارات فصل بهداشت در بودجه 93 به دانشگاه‌های علوم پزشکی

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 گفت که 66 درصد از اعتبارات فصل بهداشت در لایحه بودجه 93 به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "محمدرضا تابش" در جلسه نمایندگان مردم استان یزد با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به شهروندان است و قطعا صرف هزینه برای سلامت انسانها در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجموع اعتبارات فصل بهداشت و سلامت در لایحه بودجه سال آینده، 25 هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سالجاری 24 درصد رشد داشته است گفت: 66 درصد این اعتبارات به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم اردکان، با قابل تقدیر دانستن افزایش 38 درصدی اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان گفت: اعتبارات بخش سلامت لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار است و اعداد و ارقام مندرج بیانگر اولویت دادن به بخش سلامت و کاهش سهم برنامه های بهداشتی نسبت به سال گذشته است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: در فصل رفاه و تامین اجتماعی سهم حقوق و مزایای بازنشستگان در کل برنامه حدود 37 درصد اعتبارات فصل را به خود اختصاص داده درحالیکه سهم حق بیمه ها حدود 22 درصد است و مشخص نیست مابه التفاوت این دو رقم از کجا جبران خواهد شد.

" تابش" با نگران کننده خواندن افزایش وابستگی صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح به بودجه عمومی دولت گفت: بابت تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی باید در لایحه بودجه 93 اعتبار مناسبی پیش بینی شود و همانند سال گذشته جهت تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق ها ی بیمه ای و جلوگیری از افزایش این بدهی ها، امکان واگذاری بخشی از سهام شرکتها با سهم الشرکه دولت بابت این موضوع مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان از مسئولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری درخواست کرد تا سهم پایه اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی را که بسیار پائین دیده شده و موجب گردیده در سالجاری این دانشگاه با کسری حدود 90 میلیارد تومان مواجه باشد را به نحوی اصلاح شود و گفت: نمایندگان استان برای این جبران کسری و افزایش پایه بودجه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی نیز تلاش لازم را معطوف خواهند داشت.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه درخصوص وضعیت مشکلات عدیده و اعتبارات پائین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و بخصوص یزد، یکی از راهکارها در استان یزد را پوشش بیمه ای مناسب تامین اجتماعی و خدمات درمانی و اجازه فعالیت گسترده بخش خصوصی متعهد که خدمات خوبی به بیماران ارائه می دهد دانست.

"محمدرضا تابش" تصریح کرد:مجلس نیز با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت های بودجه ای دولت باید در روند بررسی لایحه بودجه ، از تصویب احکام و تکالیفی که بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق ها را افزایش دهد خودداری کند.

همچنین در این جلسه که تابش،جوکار و زارع زاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس ،معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی حضور داشتند، گزارشی از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی یزد جهت استماع نمایندگان ارائه شد.

انتهای پیام

کد N41997

وبگردی