آفتاب

رژیم صهیونیستی درسال گذشته میلادی بیش از 200مورد حقوق خبرنگاران را نقض کرد

رژیم صهیونیستی درسال گذشته میلادی بیش از 200مورد حقوق خبرنگاران را نقض کرد

تهران-ایرنا- سال 2013 میلادی شاهد موارد متعدد نقض حقوق مطبوعاتی خبرنگاران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از افشای ماهیت ضد بشری و جنایات این رژیم بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ˈ فلسطین الیومˈ، گزارش وزارت اطلاع رسانی فلسطین حاکی است رژیم اشغالگر قدس 232 مورد حقوق خبرنگاران را در سال 2013 میلادی نقض کرد که شامل ضرب وشتم ،شلیک گلوله فلزی و گاز سمی، بازداشت ، زندان کردن وتمدید مدت زندان خبرنگاران فلسطینی بوده است.

این گزارش می افزاید موارد نقض حقوق خبرنگاران همچنین شامل ممنوع الخروج کردن شماری از خبرنگاران حتی برای معالجه یا جلوگیری از پوشش اخبار شهرک سازی و اخبار مربوط به راه پیمایی مخالفت با ساخت دیوار حائل همچنین فعالیت های حامیان مسجد الاقصی ،همبستگی مردمی با اسیران فلسطینی که ماههاست در اعتصاب غذا به سر می برند، است.

بازداشت و زندانی کردن خبرنگاران فلسطینی در سال گذشته توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به امری عادی تبدیل شده است به طوری که 87 مورد بازداشت از جمله دستگیری یک خبرنگار زن در سال گذشته در سرزمین های اشغالی فلسطین ثبت شده است .

همچنین 121 خبرنگار و عکاس فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله 3 خبرنگار در نوار غزه و 3 خبرنگار زن در کرانه باختری، قدس و حیفا به طورمستقیم مورد ضرب وشتم نیروهای امنیتی وارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی هم چنین از گاز سمی برای متفرق کردن خبرنگاران استفاده کرده و آنها را با باتوم مورد ضرب وشتم قرار داده و تهدید به قتل کرده است.

این گزارش می افزاید که معمولا نیروهای اشغالگر قدس با حمله به خانه های خبرنگاران و دفاتر کار آنها وسائل موجود در آن را مصادره ،دوربین ها وکامپیوترها وگوشی های همراه آنها را می شکنند .

نیروهای رژیم صهیونیستی با صدور حکم انفصال از خدمت برای 10 خبرنگار فلسطینی به آنها اجازه فعالیت در داخل وخارج فلسطین را نداده اند.

این گزارش می افزاید که همچنین 62 مورد تعقیب وبازداشت خبرنگاران فلسطینی از جمله هفت خبرنگار زن و3 خبرنگار مرد در نوار غزه به دلیل پوشش اخبار سوریه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

مترجمام** 1453 *1446
کد N41882

وبگردی