آفتاب

نقش سازمان بازرسی کل کشور در پرونده «بابک زنجانی»

نقش سازمان بازرسی کل کشور در پرونده «بابک زنجانی»

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور در مورد اقدامات بابک زنجانی قبل از انتشار نامه‌ نمایندگان مجلس در مورد بازداشت وی بوده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور در مورد اقدامات بابک زنجانی قبل از انتشار نامه‌ نمایندگان مجلس در مورد بازداشت وی بوده است.

ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور مدت‌هاست که در این راستا پیگیری‌هایی کرده است. ما کلیه موارد اقتصادی را دنبال می‌کنیم و این مورد را از همان زمانی که مطرح شد آغاز کردیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: پولی از دولت خارج شده و ما باید این موضوع را رسیدگی کنیم و طرف مقابل‌ هر کسی که باشد برای ما فاقد اهمیت است.

سراج در مورد اینکه آیا گزارشی از اقدامات بابک زنجانی به مراجع قضایی ارسال شده است؟ گفت: از بیان جزییات بیشتر در این رابطه معذور هستم.

بر اساس این گزارش، مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران نیز اخبار منتشره مبنی بر آزادی وی را تکذیب کرد و گفت: بابک زنجانی در حال حاضر در بازداشتگاه اوین است و اتهامات وی در حال رسیدگی است.

بر اساس این گزارش، خبر بازداشت بابک زنجانی، عصر روز دوشنبه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرا گرفت و حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد.

وی در رابطه با علت بازداشت بابک زنجانی، گفت: با توجه به این‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است بیان علت بازداشت بابک زنجانی ممنوع است.

در روزهای نخستین بازداشت بابک زنجانی یک عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد که کارگروه مشترکی متشکل از کمیته پیگیری‌کننده، کمیسیون اصل 90،‌ وزارت اطلاعات،‌ دیوان محاسبات،‌ سازمان بازرسی و کارشناسان دستگاه‌های نظارتی به صورت هماهنگ این پرونده را رسیدگی خواهند کرد.

بابک زنجانی که نام او اولین بار در مجلس از سوی رییس دولت پیشین با عنوان «ب.ز» مطرح شد در رابطه با فروش نفت از سوی زنگنه وزیر نفت به عدم پرداخت 2.8 میلیارد دلار متهم شد. پس از آن نیز در رابطه با پرونده فساد مالی تامین اجتماعی به همراه سعید مرتضوی متهم پرونده کهریزک و سرپرست وقت سازمان مورد اتهام قرار گرفت. نام او همچنین در پرونده فساد مالی ترکیه مطرح شد.

انتهای پیام

کد N41844

وبگردی