آفتاب

هشدار به گروه 14 مارس/ روی کمک خارجی حساب نکنید

هشدار به گروه 14 مارس/ روی کمک خارجی حساب نکنید

بیروت - ایرنا - کمیته هماهنگی برای دیدار احزاب و نیروها و شخصیت های ملی لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از رهبران گروه 14 مارس خواسته است که روی کمک های خارجی برای قدرت طلبی در داخل لبنان حساب باز نکنند و پای خود را از توانایی ناچیز خود فراتر نگذارند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه به گروه های 14 مارس توصیه شده است که از ناکامی محاسبه اشتباه خارجی هایی که روی کمک آنها حساب باز کرده اید برای سرنگونی نظام سوریه درس بگیرند.

این کمیته هماهنگی از رهبران گروه 14 مارس خواسته است که بجای حساب بازکردن روی کمک های خارجی، منافع ملی و مصالح مردم لبنان را ترجیح دهند و سیاست مانع تراشی برای تشکیل دولت را متوقف کنند.

این کمیته هماهنگی، رهبران گروه 14 مارس را متهم کرده است که با وتوی طرح تشکیل جلسه فوق العاده و اضطرای دولت مستعفی برای تصویب قانون اعطای امتیاز حفاری و استخراج نفت و گاز در آب های بین المللی لبنان که پیامدهای مهمی برای مردم و اقتصاد این کشور دارد، ضربه شدیدی به نفع رژیم صهیونیستی به منافع ملی لبنان وارد کرده است.

در بیانیه این کمیته تاکید شده است که همگان باید به درخواست « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان پاسخ مثبت دهند تا قانون جدید انتخابات تصویب شود و همه گروه ها و جریان های سیاسی بتوانند براساس وزن خود در مجلس نماینده داشته باشند.

این کمیته هماهنگی همچنین بر اهمیت متمرکز شدن تلاش برای بهبود وضعیت امنیتی و ثبات لبنان تاکید کرده و خواستار پایان هرج ومرج امنیتی و انفجارهای تروریستی در آینده نزدیک شده است.

با رو شدن همدستی جریان المستقبل و تکفیری های تروریست ، صحنه سیاسی در لبنان به ضر این جریان تغییر کرده و احزاب و نیروهای ملی لبنان به گروه 14 مارس هشدار داده اند که ازمانع تراشی برای تشکیل دولت فراگیر و وحدت ملی دست بردارد.

خاورم ** 2024** 1324
کد N41826

وبگردی