آفتاب

نماینده ملایر: زیاده خواهان نباید عرصه را به سرمایه گذاران تنگ کنند

نماینده ملایر: زیاده خواهان نباید عرصه را به سرمایه گذاران تنگ کنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: گردآورندگان ثروت های نامشروع، زیاده خواهان، زیاده خواران و مفسدان اقتصادی نباید عرصه را بر سرمایه گذاران و یا افراد زحمت کش با درآمد کم، تنگ کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر «احمد آرایی نژاد» روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مجلس به قانونگذاری مشروع و مردمی و نظارت درست بپردازد، امید به حل مشکلات بیشتر از پرداختن به امور غیر وظیفه اش است.

وی ادامه داد: اگر انسان سالم محور توسعه و پیشرفت پایدار است باید به سلامت مادی و معنوی این انسان فکر کرد و باید در این جهت زیربنایی حرکت صحیحی انجام داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: راه حل توجه صحیح و اثر بخش به نظام تعلیم و تربیت، سبک زندگی سالم و کارآمد یعنی مراقبت ویژه از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، آموزش عالی و سایر دستگاه های فرهنگی است.

آرایی تصریح کرد: باید عملکرد دستگاه های فرهنگی موازی و هم جهت با تعالیم اسلام باشد واین مسیر رصد گردد و کارکنان نهادهای فرهنگی خود در این زمینه تربیت و آماده شود نه آنکه عرصه تاخت و تاز احزاب و گروه ها و جناح ها باشد.

وی همچنین به بحث پیشگیری و درمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر توجه به تخصص گرایی و فراموش کردن سطح اول درمان یعنی پیشگیری، کشور و مردم را دچار هزینه های گزاف کرده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص راه های حل مشکلات بخش درمان گفت: واقعی شدن تعرفه ها، توجه به پزشکان عمومی و خانه های بهداشت واعمال مراقبت های بهداشتی، توجه به خانه های بهداشت ، افرزایش تولید واکسن، رعایت حقوق بیمار و رعایت استاندارد تعداد ویزیت از جمله این راه ها است.

آرایی در ادامه به مذاکرات هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: در زمینه مذاکرات هسته ای قهرمانانه عمل شود زیرا این قرن قرن اسلام و معنویت است؛ ما در انقلاب و دفاع مقدس هم با محاسبات معنوی و اخلاق پیروز شدیم.

وی اضافه کرد: در صدسال اخیر در معاهدات و قراردادها خسارات زیادی به ایران وارد شده که منحصرا به فکر محاسبات مادی بوده اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گردآورندگان ثروت های نامشروع ، زیاده خواهان، زیاده خواران و مفسدان اقتصادی نباید عرصه را برکسانی تنگ کنند که در فکر سرمایه گذاری هستند و یا درآمدهای کمی دارند.آرانی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده به بخش تولید، کشاورزی و استفاده از سموم سبز و ارگانیک توجه شود.

آرانی همچنین با اشاره به فصل بودجه در کشور گفت: امیدواریم در توزیع عادلانه بودجه دقت شود و تراکم بودجه ها در شهرهای پرجمعیت نباشد زیرا این خیانت دوطرفه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم به آموزش فنی و حرفه ای و و پروش انسانهای کارآمد در کشور توجه ویژه ای شود.

سیام**7261**1535
کد N41582

وبگردی