آفتاب

نماینده خمین در مجلس: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند تدبیری حکیمانه است

نماینده خمین در مجلس: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند تدبیری حکیمانه است

تهران-ایرنا- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحقق حماسه اقتصادی نیازمند تدبیری حکیمانه و رویکردی شجاعانه است، گفت: مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر مقدمات شکل گیری این مهم را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد ابراهیم رضایی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در نطق میان دستور خود،اظهار داشت: با تدبیر در ساماندهی نظام مالیاتی کشور، بهینه سازی سامانه مالیاتی، بهره برداری صحیح و تجدید نظر در هدفمندی یارانه ها، حمایت از بخش تولیدی- صنعتی، توجه به کشاورزان، شفاف سازی عملکرد بانک ها و جهت دهی منابع شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: اگر با تصمیم گیری های صحیح درآمدهای نفتی تنها صرف توسعه کشور شود، می توانیم تهدید تحریم نفتی را به فرصت تبدیل کنیم و شاهد حماسه اقتصادی باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درآمدهای ملی سال ها است در بودجه های سالانه طبق قانون اساسی و شعارها عمل نشده است، منابع تنها صرف توسعه و عمران شهرها شده و روستاها که محور تولید هستند مورد بی مهری قرار گرفته اند.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر روستاییان هم از بودجه سالانه بهره مند شوند به عدالت نزدیک تر و امید به زندگی در مناطق روستایی تقویت می شود.

وی همچنین گفت: حقوق شهروندان پایتخت نشین نباید با روستاییان متفاوت باشد و این موضوع را باید دولت و مجلس در بودجه سال 93 درنظر داشته باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس از دولت یازدهم خواست در سال 93 به بیمه روستاییان، کشاورزان و مستمری سالخوردگان روستایی توجه بیشتری داشته باشد و برای رونق زندگی روستایی چاره ای اندیشیده کند.

رضایی همچنین از دولت و مسوولان خواست تا مقدمات سفر رهبر معظم انقلاب به شهر خمین را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از نطق خود به پیروزی های جهان اسلام بر توطئه های گروهک های تکفیری و تروریست های دست نشانده رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ردپای تروریست ها و دشمنان اسلام بزودی محو شود.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شکست دسیسه های دشمنان نسبت به ملت ایران افزود: در سالیان متمادی ملت ایران در کوران شرایط آبدیده شده و در عرصه بین المللی نیز به قدرتی بزرگ تبدیل شده است.

رضایی تصریح کرد: برای تثبیت این جایگاه رفیع دستگاه دیپلماسی وظیفه دارد هراسی به خود راه ندهد و به موفقیت بیندیشند.



**گیلان نیازمند چاره اندیشی دولت یازدهم است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلام نیز امروز در نطق میان دستور با اظهار تاسف نسبت به شرایط استان گیلان گفت: امیدواریم با چاره اندیشی در دولت یازدهم این منطقه به قطب اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

حسن تامینی لیچایی در نطق میان دستور خود، نشست نمایندگان این استان با رییس جمهوری را نشستی مناسب توصیف کرد و گفت: من حامل تشکر مردم گیلان و خانواده های شهدای این منطقه از رییس جمهوری هستم.

وی ادامه داد: اگر همه فرصت ها و نعمت های منطقه گیلان مورد توجه قرار گیرد تمامی چالش های آن به فرصت تبدیل می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان این که همه نعمت های این استان همچون بارندگی و آب زیاد به چالشی همچون جاری شدن سیل تبدیل شده است، اظهارداشت: بارندگی، تمام محصولات و امکانات این منطقه باید مدیریت شود.

تامینی ادامه داد: نرخ بیکاری یا مشارکت اقتصادی در این منطقه ضعیف است و به قول ها و وعده های گذشته جامه عمل پوشانده نشده است.

وی با بیان این که پنج محصول اساسی استان گیلان می تواند به اقتصاد کشور کمک کند، اظهارداشت: برنج درگیر مافیای این محصول شده و سایر محصولات دیگر نیز دچار مشکل هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که قطب کشاورزی و گردشگی ایران در حال نابودی است و مردم از این موضوع رنج می برند.

تامینی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی وعده هایی در این باره داده است که جای امیدواری دارد.

وی همچنین خواستار فراهم شدن سفر رهبر معظم انقلاب به این منطقه و دیدار با مردم استان گیلان شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه از آلودگی هوای شهرهای بزرگ همچون تهران انتقاد کرد و خواستار چاره اندیشی اساسی مدیران و جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی هوا شد.

سیام**7261**1336
کد N41522

وبگردی