آفتاب

درگیری مسلحانه در ولایت غزنی/ 29 شبه نظامی کشته شدند

درگیری مسلحانه در ولایت غزنی/ 29 شبه نظامی کشته شدند

درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت غزنی، کشته شدن 29 شبه نظامی و تایید حمله به پایگاه نظامیان خارجی در کابل از جمله خبرهای مرتبط با افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات محلی افغانستان اعلام کردند که در جریان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت غزنی 15 عضو طالبان از جمله یکی از سرکردگان این گروه کشته شدند.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان هیچ اشاره ای به تلفات نیروهای امنیتی نشده است.

بر این اساس نیمه شب گذشته گروهی از اعضای طالبان به یک ایست بازرسی پلیس در ولایت غزنی حمله کرده و در جریان درگیریهای مسلحانه که تا صبح امروز یکشنبه ادامه داشت، 15 شبه نظامی از جمله "ملا اعلم" کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در گفتگو با رسانه ها از مکانی نامشخص ادعا کرد که بر اثر این حمله دو عضو طالبان و شش نیروی پلیس کشته شدند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات مختلف پلیس با حمایت ارتش در 24 ساعت گذشته 14 عضو طالبان کشته شدند.

پلیس افغانستان این عملیات ها را در ولایت های ننگرهار، بلخ، قندهار، زابل و هلمند انجام داد.

نیروهای افغانی در این عملیات همچنین هفت عضو طالبان را بازداشت کردند. در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده است و سرکردگان شبه نظامیان نیز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه ناتو امروز یکشنبه حمله به پایگاه نظامیان خارجی موسوم به کمپ ایگر در شهر کابل در نزدیکی سفارتخانه‌ های خارجی را تایید کرد.

این درحالیست که طالبان ضمن پذیرش مسئولیت این حمله ادعا کرد که بر اثر این انفجار تلفات زیادی به نظامیان خارجی وارد شده است.

کد N41486

وبگردی